UMW Toyota catat peningkatan 48% kepada 52,548 jualan kenderaan sehingga Julai 2022 | DagangNews Skip to main content

UMW Toyota catat peningkatan 48% kepada 52,548 jualan kenderaan sehingga Julai 2022

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 8 Ogos - UMW Toyota Motor Sdn Bhd (UMWT) terus meningkatkan momentum apabila jualan Toyota bagi bulan Julai 2022 yang didaftarkan sebanyak 6,624 unit, manakala Lexus mencatatkan jumlah jualan sebanyak 13 unit. 

 

Jualan keseluruhan bagi bulan Julai 2022 berjumlah 6,637 unit, manakala jumlah tahunan jualan sehingga kini bagi Julai 2022 berjumlah 52,548 unit, berbanding 35,561 unit (Toyota dan Lexus) untuk jualan yang didaftarkan pada Julai 2021, peningkatan 48% daripada tahun sebelumnya.

 

Mencatat jumlah jualan sebanyak 1,788 unit pada Julai 2022, Toyota Hilux menakluki elemen untuk mengekalkan gelaran trak pikap terlaris di Malaysia sejak 2005.

 

Presiden UMW Toyota Motor, Ravindran K berkata, UMW Toyota Motor komited untuk memastikan penghantaran kenderaan segera. 

 

"Kami sedang berusaha sepanjang masa untuk mempergiatkan pengeluaran untuk memastikan penghantaran lebih cepat kepada pemilik kereta baharu yang telah menunggu dengan sabar. 

 

"Kami berterima kasih kepada semua pelanggan atas kesabaran dan pemahaman mereka," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Berdasarkan keyakinan penghantaran kenderaan tepat masa, bulan Ogos menyaksikan tawaran UMWT  kepada peminat Yaris dan Vios mendapat faedah bernilai RM4,000 di samping rebat tunai.

 

 

toyota

 

 

Pembuat kereta itu menjangkakan jualan akan terus meningkat apabila rakyat Malaysia memanfaatkan tawaran dan penjimatan untuk menaik taraf kepada kenderaan ultra-moden yang mempunyai prestasi hebat, ciri keselamatan berteknologi tinggi dan keselesaan.

 

Sejajar dengan komitmen Toyota Global untuk mencapai neutraliti karbon menjelang 2050 dan seterusnya sokongan Toyota Environmental Challenge 2050, UMWT baru-baru ini mengadakan dua acara iaitu program penanaman pokok di Taman Alam Kuala Selangor dan acara pendakian serta pembersihan di Bukit Broga, Semenyih. 

 

Program penanaman pokok itu menyaksikan 80 peserta menanam 1,500 anak pokok bakau yang bertindak sebagai sinki karbon besar yang mengasingkan dua hingga empat kali lebih banyak karbon daripada hutan hujan matang. 

 

Sementara itu, aktiviti pendakian dan kebersihan yang merupakan sebahagian daripada Cabaran Alam Sekitar Toyota 2050 bertujuan untuk mewujudkan masyarakat masa depan yang hidup secara harmoni dengan alam semula jadi, mencontohi cara UMWT mengenai pemeliharaan alam sekitar.

 

Untuk maklumat lanjut, layari toyota.com.my atau hubungi talian Toyota di 1-800-8-TOYOTA (869682). - DagangNews.com