Usahawan kecergasan tempatan beli jenama sukan Ultron Sportswear | DagangNews Skip to main content

Usahawan kecergasan tempatan beli jenama sukan Ultron Sportswear

​​​​​​​Oleh NABILA YASMIN RAZIB 

KUALA LUMPUR 13 Jan - Usahawan kecergasan tempatan Chang Yi Hern baru-baru ini telah memperoleh jenama pakaian sukan tempatan Ultron Sportswear dalam usahanya untuk mengubah ekosistem kecergasan Malaysia. 

 

Pengambilalihan itu membolehkan Chang menyediakan rakyat Malaysia akses yang lebih besar dan lebih mudah kepada pakaian dan peralatan larian buatan tempatan sambil menambah ekosistem kecergasan yang ingin dibinanya. 

 

Pemerolehan Ultron, jenama pakaian sukan Malaysia, merupakan batu loncatan ke arah membina ekosistem kecergasan di Malaysia di mana orang ramai boleh berasa dan kelihatan baik apabila mereka mencapai bentuk terbaik dalam kehidupan mereka.

 

Gaya sukan fesyen, yang digayakan atlet sukan dalam suasana bukan sukan, telah meningkat dan dijangka berkembang sekitar 6.7% setahun dari 2019 hingga 2026.

 

"Dalam suasana bekerja jarak jauh, orang ramai kini mempunyai kebebasan untuk menjadualkan rutin senaman pada bila-bila masa sepanjang hari

 

"Lebih-lebih lagi, dengan semakin ramai orang yang mementingkan kesihatan dan kesejahteraan ditambah dengan tumpuan yang semakin meningkat pada keterangkuman, saya percaya sekarang adalah masa terbaik untuk mula mengubah ekosistem kecergasan Malaysia. 

 

"Ia lebih daripada sekadar pakaian," kata Chang.

 

Chang Yi Hern
Chang Yi Hern

 

Tambahnya, untuk tempoh 10 tahun akan datang, beliau ingin memberi impak kepada kehidupan lebih 100 juta orang di seluruh rantau ini, menjadikannya lebih mudah dan lancar untuk orang ramai menjalani gaya hidup sihat, dari segi fizikal dan mental. 

 

 

Ultron Sportswear ialah jenama pakaian sukan dan gaya hidup uniseks terkemuka di Malaysia. 

 

Jenama ini terkenal dengan pakaian sukan berkualiti yang diperbuat daripada fabrik Microdry - yang beratnya serendah 75 gram setiap baju-t, menjadikannya baju-t larian paling ringan di Malaysia, seperti yang dianugerahkan oleh Malaysia Book of Records. 

 

Ultron Sportswear kini mengeksport ke lebih daripada 12 buah negara ASEAN dan Asia Barat dan menawarkan pelbagai pakaian kecergasan seperti tudung sukan, pakaian sukan Muslimah dan stokin tangan sukan. -DagangNews.com