airasia MOVE diiktiraf sebagai satu daripada syarikat terbaik Malaysia untuk bekerja di Asia 2023 | DagangNews Skip to main content

airasia MOVE diiktiraf sebagai satu daripada syarikat terbaik Malaysia untuk bekerja di Asia 2023

Tan Whey Han (kiri) menerima anugerah syarikat terbaik untuk bekerja di Asia 2023 daripada Penerbit Kumpulan HR Asia, Datuk William Ng.
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 13 Dis - airasia MOVE, platform Agensi Pelancongan Dalam Talian dan lain-lain (OTA+) di bawah syarikat Capital A dinobatkan sebagai satu daripada Syarikat Terbaik untuk Bekerja di Asia 2023 daripada HR Asia untuk Malaysia yang diundi nama-nama besar industri sumber manusia.

 

Ketua Pegawai Sumber Manusia airasia MOVE, Tan Whey Han berkata, pihaknya berbesar hati untuk diiktiraf HR Asia sebagai satu daripada syarikat terbaik Malaysia untuk bekerja. 

 

Beliau berkata, 'Allstars' mereka menjadi tulang belakang sejak transformasi menjadi airasia MOVE, yang bermula sejak 2020. 

 

Katanya, ketabahan, semangat dan dedikasi Allstars yang telah mendorong ke tempat mereka sekarang dan anugerah itu didedikasikan untuk setiap Allstar di airasia MOVE.

 

"Anugerah ini menjadi galakan kepada kami untuk terus membina budaya yang merentasi sempadan dan latar belakang tradisional, dan bekerjasama ke arah tempat kerja kolaboratif.

 

"Ia membolehkan Allstars semasa dan masa depan terlibat, disesuaikan serta mempunyai peluang sama untuk menyumbang, berkembang dan terus maju dalam kerjaya mereka," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

'Anugerah HR Asia Best Companies to Work for in Asia' adalah program pengiktirafan anugerah untuk organisasi yang dikenal pasti pekerja mereka sebagai salah satu majikan pilihan Asia dan memastikan majikan terbaik untuk bekerja. 

 

Anugerah disasarkan kepada syarikat di seluruh Asia dan mengiktiraf syarikat yang mempunyai amalan sumber manusia terbaik dan yang menunjukkan tahap penglibatan pekerja yang tinggi dan budaya tempat kerja cemerlang. 

 

Sifat berprofil tinggi anugerah itu menarik permohonan daripada syarikat Fortune 500, serta syarikat lain dalam pelbagai jenis, termasuk syarikat multinasional dan syarikat berkaitan kerajaan.

 

Majlis anugerah tersebut dianjurkan Business Media International (BMI), yang mana ia adalah salah satu media perniagaan-ke-perniagaan dan hartanah acara terkemuka di Asia. 

 

BMI mempunyai kedudukan unik untuk menawarkan pemilik perniagaan dan eksekutif perniagaan kanan maklumat terkini perisikan perniagaan di seluruh rantau.

 

Awal tahun ini, airasia MOVE (dahulunya airasia Superapp) turut dinobatkan sebagai Jenama Majikan Terbaik di bawah Digital (Penerbitan Internet) semasa Anugerah Jenama Majikan Terbaik Malaysia 2023. - DagangNews.com