Astaka lantik Knight Frank urus kediaman servis di Mount Austin dengan GDV RM254 juta | DagangNews Skip to main content

Astaka lantik Knight Frank urus kediaman servis di Mount Austin dengan GDV RM254 juta

(Dari kiri) Pengarah Urusan rakan kongsi pembangunan bersama Astaka Straits Perkasa Services, Jeffrey Ang; Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif Astaka, Allen Khong Chung Lun; Pengarah Urusan Pengurusan Harta Knight Frank, Kuruvilla Abraham; dan Pengerusi Eksekutif Pengurusan Hartanah Kumpulan Knight Frank, Sarkunan Subramaniam
Oleh DIYANA ISAMUDIN

KUALA LUMPUR 14 Dis - Astaka Holdings Ltd melantik Knight Frank Property Management Sdn Bhd (KFPM) sebagai pengurus hartanah untuk projek kediaman Aliva Mount Austin, Johor Bahru.

 

Projek kediaman berservis itu mempunyai 499 unit dengan anggaran nilai pembangunan kasar (GDV) sebanyak RM254 juta, yang dijangka siap pada penghujung 2026.

 

Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif Astaka, Allen Khong berkata ini merupakan kali keempat KFPM dilantik sebagai pengurus hartanah untuk pembangunan oleh Astaka.

 

 

knight frank

 

 

"Sebagai salah satu pengurus hartanah berpengalaman dan berwibawa di Malaysia, keupayaan KFPM untuk mengekalkan standard tinggi dalam perkhidmatan dan kualiti sejajar dengan matlamat ini dengan sempurna," ujar beliau dalam satu kenyataan media hari ini.

 

Tidak seperti pembangunan kediaman konvensional yang lain, Astaka berkata Aliva didatangkan dengan kemudahan yang biasanya ditemui di hotel, termasuk lobi besar, concierge dengan penghantaran depan pintu, stesen pengecasan kenderaan elektrik (EV) dan sistem pengurusan sisa automatik.

 

Menurut kenyataan tersebut, Aliva bersedia untuk mencapai kejayaan sebagai bangunan pertama diperakui Indeks Bangunan Hijau (GBI) di Mount Austin, mencerminkan komitmen kumpulan untuk mewujudkan ruang hidup yang mampan dan hijau.

 

Lokasi strategik Aliva juga menawarkan akses mudah ke sekolah, hospital, dan pelbagai pusat hiburan dan rekreasi di seluruh Mount Austin, termasuk pusat beli-belah Aeon, Toppen, Eco Palladium, serta Kelab Golf Austin Heights dan taman tema Austin Heights Water & Adventure Park.   - DagangNews.com