Canon rai kanak-kanak kurang bernasib baik di Legoland Malaysia Resort | DagangNews Skip to main content

Canon rai kanak-kanak kurang bernasib baik di Legoland Malaysia Resort

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 17 Okt - Canon Marketing Malaysia (Canon) membawakan keceriaan kepada seramai 48 kanak-kanak dari Pertubuhan Kebajikan Shande Johor Bahru dan Rumah Anak-Anak Yatim Shafar di Legoland Malaysia Resort. 

 

Lawatan akhir tahun ke taman tema itu adalah sebahagian daripada program berterusan Canon untuk membantu komuniti yang kurang mendapat perkhidmatan.

 

Kanak-kanak dihidangkan pelbagai aktiviti sepanjang hari aktiviti yang dianjurkan oleh Canon. Antara aktivitinya, termasuk lawatan ke Teater 4D diikuti dengan Program Pendidikan Sains, Teknologi, Kejuruteraan dan Matematik (STEM) Legoland Malaysia. 

 

Semasa aktiviti, kanak-kanak juga diberi peluang menggunakan kamera Canon untuk mendapatkan gambar terbaik pada aktiviti hari itu dan mencetak gambar mereka sebagai kenang-kenangan.

 

Ketua Canon Marketing Malaysia Cawangan Johor Bahru, Benny Tai berkata, pihaknya komited untuk memberikan bantuan kepada komuniti yang kurang mendapat perkhidmatan.

 

"Lawatan ke Legoland ini memberikan peluang yang saksama kepada kanak-kanak untuk mendapat pengalaman pembelajaran yang menyeronokkan sepanjang perjalanan pendidikan ini. 

 

“Kami gembira dapat memupuk kreativiti serta semangat penerokaan dan pengembaraan pada generasi akan datang melalui kerjasama ini. Di Canon, kami percaya dalam penyepaduan dengan komuniti tempatan untuk kesejahteraan semua orang di bawah falsafah 'Kyosei' kami," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

 

canon

 

 

canon

 

 

Pengarah Jualan dan Pemasaran Legoland Malaysia, Thila Munusamy pula berkata, mereka memuji komitmen Canon menggembirakan pelanggan dengan produk dan perkhidmatan membantu merakam detik-detik keseronokan, pengembaraan dan ekspresi kreatif yang tidak dapat dilupakan.

 

Beliau berkata, Canon menyokong aktiviti yang dipacu visual di Legoland sejak 10 tahun lalu. 

 

 

canon

 

 

canon

 

 

"Dengan rangkaian produk terbaru mereka dan banyak penajaan, kami telah dapat menghidupkan DNA LEGO pembelajaran melalui permainan kami di resort. Kami berharap dapat membawakan aktiviti yang lebih mengasyikkan dan menarik kepada tetamu kami," katanya.

 

Berpandukan prinsip ‘Kyosei’ mereka, aktiviti sumbangan sosial Canon tertumpu pada pendidikan, penjagaan komuniti, alam sekitar dan peningkatan budaya. 

 

Syarikat itu berusaha untuk meneroka dan mengembangkan komitmen sosial untuk memberi inspirasi kepada generasi akan datang dengan menyokong pendidikan dan penjagaan masyarakat melalui aktiviti CSR yang menggalakkan kelestarian masyarakat serta peluang saksama untuk semua. - DagangNews.com