CEO baharu Citadel Capital, Md Harris Md Taib berhasrat merevolusikan perkhidmatan pelanggan dan tetapkan piawaian profesionalisme  | DagangNews Skip to main content

CEO baharu Citadel Capital, Md Harris Md Taib berhasrat merevolusikan perkhidmatan pelanggan dan tetapkan piawaian profesionalisme 

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 7 Jun - Firma pengurusan pelaburan Citadel Capital mengumumkan pelantikan Md Harris Md Taib sebagai Ketua Pegawai Eksekutifnya yang baharu.

 

Dengan lebih 27 tahun pengalaman dalam industri perkhidmatan kewangan, Harris bertanggungjawab memacu strategi pertumbuhan firma, menyampaikan hasil pelaburan terbaik untuk pelanggan mereka, meningkatkan tahap kepuasan dan tadbir urus pelanggan.

 

Sebelum menyertai Citadel Capital, Harris telah menceburi pelbagai bidang kewangan, termasuk kewangan korporat, perbankan pelaburan, perbankan korporat, penstrukturan semula hutang dan perbankan luar pesisir.

 

Beliau juga pernah bekerja di beberapa institusi kewangan, termasuk Standard Chartered Bank Malaysia, Maybank Investment Bank, dan Export-Import Bank of Malaysia.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Citadel, Dato’ Jeff S. Medina berkata, dengan pengalaman luas Harris dalam industri perkhidmatan kewangan, syarikat yakin beliau akan memberikan kepimpinan yang kukuh dan membantu syarikat untuk terus memberikan nilai kepada pelanggan.

 

Sebagai Ahli Bersekutu Institut Akauntan Pengurusan Bertauliah (CIMA-UK) dan Akauntan Bertauliah Institut Akauntan Malaysia (MIA), Harris juga mempunyai kedudukan yang baik untuk memastikan pematuhan dan tadbir urus.

 

Peranan beliau sebelum ini dalam Pembangunan Ekuiti, sebagai Pengarah Bukan Eksekutif, dan peranan terakhir beliau sebagai Pakar Kanan, Kewangan Berstruktur, Perbankan Borong di Kanbawza Bank Limited di Myanmar memberikannya pengetahuan yang menyeluruh tentang industri kewangan, di dalam dan luar negara.

 

Pada masa ini, Harris juga berkhidmat sebagai ahli Lembaga Pengarah Pembangunan Ekuiti Sdn Bhd, sebuah Syarikat Pengurusan Modal Teroka yang berdaftar dengan Suruhanjaya Sekuriti Malaysia.

 

Sepanjang kerjayanya, Harris telah menunjukkan komitmen yang mendalam untuk memberikan hasil yang luar biasa dan mencipta nilai untuk pelanggan.

 

"Saya teruja untuk menyertai Citadel Capital dan bekerjasama dengan pasukan untuk terus membina asas kukuh firma itu," kata Harris.

 

"Saya berharap dapat bekerjasama dengan profesional pelaburan dan pengurusan kekayaan kami yang berbakat untuk menyampaikan hasil pelaburan yang kukuh dan perkhidmatan yang luar biasa kepada pelanggan kami."

 

Dengan latar belakang kukuhnya dalam perbankan korporat dan kewangan korporat, Harris berharap untuk meletakkan Citadel Capital sebagai satu daripada firma pelaburan teratas di negara ini.

 

“Saya berharap dapat meningkatkan taraf profesionalisme, meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami dan memupuk rasa tadbir urus yang tinggi di kalangan pekerja dan ejen kami,” katanya.

 

Sebagai pemegang Lesen Wakil Perkhidmatan Pasaran Modal (CMSRL) berlesen, pemilihannya juga tepat kerana syarikat itu sedang berusaha menjadi firma berlesen Suruhanjaya Sekuriti.

 

Harris merasakan bahawa ini adalah ramuan utama yang akan membawa kepuasan pelanggan, pulangan yang lebih tinggi ke atas pelaburan pelanggan mereka dan tadbir urus yang lebih baik untuk kejayaan perniagaan masa depan mereka. - DagangNews.com