Chagee perkenal teh premium siri Osmanthus Long Jing baharu | DagangNews Skip to main content

Chagee perkenal teh premium siri Osmanthus Long Jing baharu

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 17 Okt - Chagee Malaysia, jenama minuman teh premium, memperkenalkan siri teh terbarunya, siri Chagee Osmanthus Long Jing menampilkan cawan direka khas dengan tafsiran kreatif rona hijau unik daun teh Long Jing yang menggambarkan bunga osmanthus.

 

Long Jing atau juga dikenali sebagai teh ‘Telaga Naga’ berasal dari XiHu, Hangzhou merupakan antara teh hijau yang paling mahal dan berkualiti tinggi di dunia. 

 

Timbalan Pengurus Besar Chagee Malaysia, Ng Jia Jun berkata, siri Osmanthus Long Jing adalah tambahan kekal yang menyegarkan kepada barisan premium Chagee dan akan ditawarkan di 70 cawangan di seluruh Malaysia. 

 

"Daun tehnya yang diadun dengan teliti padat dengan rasa dan aroma yang akan mengisi anda dengan rasa teh hijau yang kaya," katanya dalam kenyataan media di sini.

 

Siri Osmanthus Long Jing menampilkan tiga variasi termasuk Teh Susu Osmanthus Long Jing yang menawarkan campuran sempurna teh Long Jing dengan tambahan susu New Zealand yang segar. 

 

Bagi penggemar teh hijau sejati, Teh Tulen Osmanthus Long Jing menangkap intipati teh hijau tulen dan kaya. Manjakan diri dengan kebaikan berkrim Osmanthus Long Jing Macchiato, yang mana teh Long Jing klasik memenuhi sentuhan moden melalui lapisan busa keju di atasnya.

 

 

chagee

 

 

chagee

 

 

Sementara itu, pihaknya turut menawarkan diskaun sebanyak 20% bagi cawan kedua menerusi rangkaian minuman tersebut.

 

 

chagee

 

 

Mulai 17 hingga 31 Oktober ini, pelanggan boleh mendapatkan kad minyak wangi Osmanthus Long Jing edisi terhad percuma dengan setiap pembelian yang dibuat melalui Program Mini Chagee. - DagangNews.com