CPE Technology meterai perjanjian taja jamin dengan KAF Investment bagi penyenaraian di Bursa Malaysia | DagangNews Skip to main content

CPE Technology meterai perjanjian taja jamin dengan KAF Investment bagi penyenaraian di Bursa Malaysia

Lee Chen Yeong (kiri) dan Ketua Pegawai Eksekutif KAF Investment Bank, Rohaizad Ismail ketika menandatangani perjanjian taja jamin bagi penyenaraian di Pasaran Utama Bursa Malaysia.
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 6 Okt - CPE Technology Bhd dan anak-anak syarikatnya menandatangani perjanjian taja jamin dengan KAF Investment Bank Bhd (KAF IB) untuk tawaran awam permulaan (IPO) di Pasaran Utama Bursa Malaysia Securities Bhd.

 

Pelaksanaan IPO melibatkan terbitan awam sebanyak 167.8 juta saham biasa baharu.

 

Sebanyak 33.5 juta saham disediakan untuk permohonan orang awam yang mana 16.7 juta saham akan diketepikan untuk permohonan pelabur Bumiputera termasuk individu, syarikat, koperasi, persatuan dan institusi.

 

Selain itu, 83.9 juta saham yang disediakan melalui penempatan persendirian kepada pelabur Bumiputera yang diluluskan oleh Kementerian Pelaburan, Perdagangan dan Industri Malaysia (MITI).

 

Manakala, 50.3 juta saham terbitan disediakan melalui penempatan persendirian kepada pelabur institusi dan terpilih, selain daripada pelabur Bumiputera yang dikenali pasti diluluskan MITI.

 

Di samping itu, sebanyak 67.1 saham sedia ada melalui penempatan persendirian kepada pelabur institusi dan terpilih, selain daripada pelabur Bumiputera yang dikenal pasti diluluskan MITI, juga akan ditawarkan untuk jualan.

 

Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif CPE Technology, Lee Chen Yeong berkata, perjalanan untuk menjadi entiti tersenarai telah lama datang untuk teknologi CPE. 

 

 

CPE

 

 

"Saya teruja bahawa selepas bertahun-tahun bekerja keras, kami berada di sini di barisan permulaan IPO ini dengan KAF Investment Bank. 

 

"Memanfaatkan pasaran modal akan membantu mempercepatkan rancangan pertumbuhan kami yang merangkumi pembinaan kilang baharu, pembelian bahan mentah serta pembelian mesin dan peralatan baharu serta penempatan semula jentera dan peralatan sedia ada, dalam masa terdekat," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

Beliau berkata, pihaknya berhasrat untuk menunjukkan kepada orang ramai keupayaan mereka dalam industri sokongan kejuruteraan di Malaysia. 

 

Katanya, selama bertahun-tahun, pihaknya telah mewujudkan sistem pengurusan kualiti (QMS) untuk memastikan produk dan perkhidmatan yang konsisten, memastikan kepuasan pelanggan dan menambah baik produk dan perkhidmatan. 

 

"Penubuhan QMS ini dan pematuhan ketat kami terhadap pengurusan kualiti telah menghasilkan hubungan yang terjalin lama dengan beberapa pelanggan utama kami bukan sahaja dari Malaysia, tetapi juga Amerika Syarikat, Singapura, Jerman, Itali dan Vietnam.

 

"QMS kami kini diakreditasi dengan pensijilan ISO 9001:2015 daripada Biro Penilaian British, sebuah Badan Pensijilan ISO dan penyedia Latihan terkemuka dengan akreditasi UKAS," katanya. - DagangNews.com