Critical Holdings raih premium 42% kepada 50 sen sesaham dalam penampilan sulung di Pasaran ACE | DagangNews Skip to main content

Critical Holdings raih premium 42% kepada 50 sen sesaham dalam penampilan sulung di Pasaran ACE

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 18 Dis - Critical Holdings Bhd mencatat prestasi memberangsangkan dalam penampilan sulungnya di Pasaran Ace Bursa Malaysia dengan harga pembukaan 50 sen, bersamaan dengan premium 42.86% berbanding harga terbitan 35 sen, dengan volum pembukaan 25.98 juta saham.

 

Pada 50 sen, ini diterjemahkan kepada permodalan pasaran sebanyak RM184 juta bagi syarikat kejuruteraan mekanikal, elektrikal dan utiliti proses (MEP) tersebut.

 

Critical Holdings telah berjaya mengumpul sejumlah RM26.02 juta melalui penawaran 74.35 juta saham daripada terbitan awam.

 

Daripada jumlah hasil yang diperoleh, RM6 juta telah diperuntukkan untuk pemerolehan pejabat wilayah baharunya, RM1.6 juta untuk perbelanjaan modal dan RM4.5 juta untuk pengembangan pasukan jualan dan teknikalnya.

 

Sementara itu, RM9.92 juta telah diperuntukkan untuk modal kerja manakala baki RM4 juta akan digunakan untuk anggaran perbelanjaan penyenaraian.

 

Critical Holdings dan kumpulan anak syarikatnya menyediakan penyelesaian kejuruteraan MEP dan penyelenggaraan dan perkhidmatan MEP untuk kemudahan kritikal, iaitu, bilik tumbuhan, bilik bersih dan pusat data.

 

Pasaran pengguna akhir yang dilayaninya termasuk sektor pembuatan panel semikonduktor, farmaseutikal dan panel fotovoltaik solar, serta sektor pusat data, perkhidmatan lokasi bersama, telekomunikasi, hotel dan kemudahan perubatan. - DagangNews.com