Firefly mulakan penerbangan sulung dari Kota Kinabalu ke Miri | DagangNews Skip to main content

Firefly mulakan penerbangan sulung dari Kota Kinabalu ke Miri

oleh JOHARDY IBRAHIM

KOTA KINABALU 22 Nov – Firefly, anak syarikat Malaysia Aviation Group (MAG), dengan bangganya menandakan permulaan penerbangan sulungnya dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (BKI) ke Lapangan Terbang Antarabangsa Miri (MYY) melalui penerbangan FY2500 yang berlepas pada 11.20 pagi.

 

Untuk memperingati peristiwa penting itu, penumpang yang berlepas dari BKI pada FY2500 dan pergi balik, dari MYY dalam penerbangan FY2501, menerima hadiah istimewa di pintu berlepas.


 

firefly

 

firefly

 


Peluasan perkhidmatan Firefly bertujuan untuk meningkatkan hubungan antara Sabah dan Sarawak, memberi penekanan pada laluan BKI-MYY yang disesuaikan untuk pengembara perniagaan.

 

Penambahbaikan ini akan menawarkan jadual perjalanan yang lebih baik dan sambungan yang dipertingkatkan untuk pengembara, memudahkan akses lancar ke destinasi dalam Sabah dan Sarawak dan seterusnya.

 

aaa
Jadual penerbangan perkhidmatan Firefly yang baharu dilancarkan.


 

Laluan baharu ini akan beroperasi dua kali seminggu, menggunakan pesawat Boeing 737-800 yang dipasang semula syarikat penerbangan itu yang dilengkapi dengan 189 tempat duduk dalam Kelas Ekonomi dan mempunyai tempat duduk dan ruang kaki ergonomik, pemegang peranti peribadi, dan soket kuasa USB jenis A dan C untuk tetamu mengecas peranti mereka daripada keselesaan tempat duduk mereka. - DagangNews.com