Golden Land beli tanah di Bentong RM9.91 juta untuk projek rumah teres | DagangNews Skip to main content

Golden Land beli tanah di Bentong RM9.91 juta untuk projek rumah teres

KUALA LUMPUR 18 Okt - Syarikat penanam kelapa sawit dan pembangunan hartanah Golden Land Bhd akan memperoleh dua bidang tanah yang terletak di Bentong, Pahang pada harga RM9.91 juta, dengan tujuan membangunkan rumah teres di tapak tersebut.

 

Dalam makluman di Bursa Malaysia, Golden Land berkata anak syarikat milik penuhnya Scott Emas Sdn Bhd telah menandatangani perjanjian dengan Everwin Realty Development Sdn Bhd untuk membeli plot tanah seluas 19.812 ekar.

 

Cadangan pengambilalihan itu dianggap sebagai transaksi pihak berkaitan, memandangkan Ketua Pegawai Eksekutif Golden Land, Yap Phing Cern dan saudara pengarah eksekutif Yap Fei Chien, iaitu Yap Phing Jeng dan Yap Phing Siang, masing-masing mempunyai 47.5% kepentingan dalam Everwin.


 

Golden Land, Yap Phing Cern
   Yap Phing Cern

 


Golden Land yang tersenarai di Pasaran Utama berkata syarikat itu berhasrat untuk membangunkan rumah teres di atas petak tanah, mengikut pelan pembangunan yang diluluskan oleh Majlis Perbandaran Bentong.

 

“Tanah itu terletak bersebelahan dengan Pekan Karak. Memandangkan tiada perkembangan baharu di Karak pada masa ini, kumpulan itu menjangkakan projek itu (akan) laku dengan baik.

 

“Karak telah berkembang pesat dalam sektor eko-pelancongan; Oleh itu, ia kini menjadi destinasi popular sebagai lokasi percutian hujung minggu bagi penduduk di Lembah Klang,” tambahnya.

 

Tanpa sebarang keadaan yang tidak dijangka, Golden Land berkata pengambilalihan itu dijangka selesai dalam tempoh setahun dari sekarang. - DagangNews.com