Hotel Holiday Inn Express KL sedia dijual – Colliers | DagangNews Skip to main content

Hotel Holiday Inn Express KL sedia dijual – Colliers

Oleh DIYANA ISAMUDIN

KUALA LUMPUR 27 Mac - Hotel Holiday Inn Express Kuala Lumpur telah ditawarkan untuk dijual oleh pemilik milik persendiriannya Winbond Group, menurut firma hartanah Colliers.

 

Terletak di tengah-tengah segitiga emas Kuala Lumpur, hotel ini berada dalam jarak berjalan kaki ke Menara Berkembar Petronas yang ikonik dan daerah beli-belah Bukit Bintang.

 

Cadangan penjualan hotel 384 bilik itu termasuk ruang pejabat dan runcit dalam bangunan utama 21 tingkat dan bangunan tambahan empat tingkat dengan bahagian yang dipajak kepada pengusaha restoran khusus, kata Colliers dalam satu kenyataan. 

 

Ruang runcit dua tingkat dan pejabat dua tingkat di hotel itu mempunyai jumlah keluasan bersih 17,957 meter persegi yang boleh disewakan, atau lebih 190,000 kaki persegi.

 

 

Bakal pembeli perlu menandatangani perjanjian tanpa pendedahan dan menyerahkan pernyataan minat sebelum 26 April 2024, kata Colliers. Harga rizab tidak didedahkan.

 

“Pembangunan bercampur penggunaan dengan pegangan bebas ini menawarkan peluang yang jarang diperoleh untuk mengambil alih aset hotel beroperasi sedia ada dengan pengendali antarabangsa terkenal yang menjana aliran tunai stabil dan pendapatan sewa kukuh daripada pajakan pejabat dan runcit,” kata Pengarah Colliers, Zoe Zhou yang berpangkalan di Singapura.

 

Beliau menambah bahawa pelaburan itu juga datang dengan potensi menara baharu untuk menampung kegunaan kediaman dan komersial, sekali gus memaksimumkan penggunaan tanah sedia ada.

 

Winbond Group, yang dimiliki oleh pengusaha hotel Datuk Tang Yong Chew, menandatangani perjanjian pada 2015 dengan InterContinental Hotels Group untuk menguruskan hartanah yang dibina di tapak bekas pejabat Menara ING di daerah pusat perniagaan di bandar ini serta untuk sebuah lagi hotel Holiday Inn Express di Ampang.

 

Winbond juga mempunyai dua lagi hotel, iaitu ibis KLCC, hotel 678 bilik di Jalan Yap Kwan Seng dan ibis Melaka yang merangkumi 249 bilik dalam zon perlindungan Warisan Dunia Unesco, menurut laman web syarikat itu. - DagangNews.com