Ihsan-i MBSB Bank diiktiraf sebagai produk pembiayaan peribadi patuh syariah paling inovatif Global Business Outlook | DagangNews Skip to main content

Ihsan-i MBSB Bank diiktiraf sebagai produk pembiayaan peribadi patuh syariah paling inovatif Global Business Outlook

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 22 Dis - Produk pembiayaan peribadi MBSB Bank Berhad (MBSB Bank), Ihsan-i diiktiraf sebagai 'Produk Pembiayaan Peribadi Patuh Syariah Baharu Paling Inovatif' oleh Global Business Outlook.

 

Bank tersebut berkata, Ihsan-i MBSB Bank, yang dilancarkan pada 7 April 2023 direka untuk menyediakan bantuan kewangan kepada ahli Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), yang merupakan pemegang i-Akaun.

 

Katanya, kemudahan ini boleh diakses oleh mereka yang bekerja dan dengan simpanan yang mencukupi dalam Akaun 2 mereka dan mampu membayar balik kemudahan setiap bulan tanpa menjejaskan dana persaraan mereka.

 

"Ihsan-i menggunakan konsep Tawarruq dan didatangkan dengan beberapa ciri kewangan dinamik seperti sebagai proses permohonan dalam talian yang dipermudahkan tanpa dokumen dan pembayaran segera kepada akaun.

 

"Ia juga dilengkapi dengan kadar pembiayaan yang kompetitif, jumlah pembiayaan daripada RM3,000 hingga RM50,000 dan tempoh perkhidmatan sehingga 10 tahun. 

 

"Selain itu, ia juga meliputi perlindungan takaful bagi pembiayaan tersebut. Ihsan-i menerima lebih 100,000 permohonan dalam bulan pertama pengenalannya," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

Disebabkan impak positif yang diciptanya, MBSB Bank diiktiraf atas usahanya dalam membangunkan produk pembiayaan inovatif yang memberi manfaat kepada pelanggannya.

 

 

MBSB

 

 

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif MBSB Bank, Datuk Nor Azam M Taib, ia adalah satu penghormatan untuk menerima pengiktirafan untuk Ihsan-i dan pihaknya gembira kerana produk ini dapat membantu pelanggan yang memerlukan bantuan kewangan.

 

 

mbsb

 

 

Untuk maklumat lanjut mengenai produk pembiayaan peribadi MBSB Bank, lawati www.mbsbbank.com.  - DagangNews.com