JCI Austin Perdana, Gemilang Coachwork anjur program pembersihan pantai di Desaru | DagangNews Skip to main content

JCI Austin Perdana, Gemilang Coachwork anjur program pembersihan pantai di Desaru

Pantai Tanjung Lompat - Gambar Twitter Visit Johor
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 2 Mei - Dalam usaha untuk meningkatkan kesedaran orang ramai tentang pemuliharaan alam sekitar dan mengajar kanak-kanak kepentingan melindungi bumi, JCI Austin Perdana dan Gemilang Coachwork Sdn Bhd bekerjasama menganjurkan acara pembersihan pantai.

 

Penganjur tersebut dalam kenyataan berkata, acara tersebut dijadual berlangsung pada 4 Mei 2023 dari pukul 6 pagi hingga 2 petang di Pantai Tanjung Lompat, Desaru, Johor.

 

Katanya, ia bertujuan untuk menarik perhatian kepada kesihatan lautan dan menyumbang kepada kesejahteraan masyarakat serta persekitaran marin. 

 

"Hujung minggu istimewa ini menawarkan pengalaman yang tidak dapat dilupakan untuk dinikmati bersama rakan dan keluarga.

 

"Pada hari penganjuran, peserta akan dibimbing oleh sukarelawan Persatuan Pencinta Alam Malaysia (MNS) untuk menghayati keindahan semula jadi matahari terbit dan memerhati pelbagai spesies burung pada awal pagi. 

 

"Selepas itu, semua orang akan menikmati sarapan pagi yang disediakan oleh perniagaan katering tempatan. Selepas makan, peserta akan melibatkan diri dalam usaha pembersihan pantai, menyumbang kepada pemeliharaan rumah kongsi kami," katanya.

 

Menurut kenyataan itu, pelbagai aktiviti menyeronokkan dan pendidikan untuk kanak-kanak telah dianjurkan bagi membolehkan mereka belajar tentang alam semula jadi sambil berseronok. 

 

 

jci austin

 

 

"Mari kita bekerjasama untuk membuat perubahan untuk planet kita. Melalui acara ini, kami berharap dapat memberi inspirasi yang lebih besar untuk pemuliharaan alam sekitar dan mewariskan keindahan bumi kita kepada generasi akan datang," katanya.

 

Orang ramai yang berminat untuk menyertai program tersebut boleh menghubungi pihak penganjur di talian 010-9533765. - DagangNews.com