Keh Chuan Seng diumumkan sebagai Pengerusi Eksekutif Ge-Shen Corp | DagangNews Skip to main content

Keh Chuan Seng diumumkan sebagai Pengerusi Eksekutif Ge-Shen Corp

KUALA LUMPUR 9 Jun - Pengarah eksekutif Ge-Shen Corp Bhd yang baharu dilantik, Keh Chuan Seng telah dilantik  sebagai pengerusi eksekutif kumpulan itu, berkuat kuasa 8 Jun 2023.

 

Keh, 51, mulanya dilantik sebagai pengarah eksekutif kumpulan pengacuan suntikan plastik dan pengecap logam pada Selasa, bersama Lee Hai Peng, 56.

 

Keh juga baru-baru ini dilantik sebagai pengerusi eksekutif syarikat kitar semula sisa Tex Cycle Technology (M) Bhd selepas beliau muncul sebagai pemegang saham utama syarikat itu dengan kepentingan tidak langsung 26.43%.

 

Lee, sementara itu, juga merupakan pengarah eksekutif K. Seng Seng Corp Bhd.

 

Ge-Shen juga mengumumkan pada Khamis peletakan jawatan pengerusi bebas dan bukan eksekutifnya Chew Hoy Ping, 65, dan pengarah bebas dan bukan eksekutif Ooi Hooi Kiang, 54, atas "sebab-sebab peribadi".

 

Kumpulan itu telah melantik Ho Ai Hoon, 39, sebagai pengarah bebas dan bukan eksekutifnya yang baharu, menggantikan Ooi. Beliau adalah ahli Persatuan Akauntan Bertauliah dan Institut Akauntan Malaysia,

 

"Ho mempunyai lebih daripada 10 tahun audit, pelaporan kewangan, kewangan korporat dan pengalaman perundingan," kata Ge-Shen.


 

parafrasa

 


Selasa lalu, Ge-Shen mengumumkan pelantikan semula Louis Lau Pong Kiet daripada ketua pegawai eksekutif bersama (CEO bersama) kepada CEO, bersama-sama dengan pelantikan Keh dan Lee.

 

Kumpulan itu juga mengumumkan peletakan jawatan bekas Ketua Pegawai Eksekutif bersamanya Chan Choong Kong, pengarah bukan eksekutif Datuk Tee Siew Kong dan Datuk Yeo Chun Sing daripada lembaga pengarah kumpulan itu. - DagangNews.com