Ketagihan permainan dalam talian dan terapi beli-belah: 71% pemain berbeli sakan sama banyaknya mereka bermain semasa acara jualan besar - Kaspersky | DagangNews Skip to main content

Ketagihan permainan dalam talian dan terapi beli-belah: 71% pemain berbeli sakan sama banyaknya mereka bermain semasa acara jualan besar - Kaspersky

Pasaran permainan video global dijangka meningkat kepada hampir AS$390 bilion menjelang tahun 2028.

PEMAIN atau gamers adalah pembeli yang rakus semasa acara jualan, kajian Kaspersky baru-baru ini telah mendedahkan.

 

Penyelidikan menunjukkan 71% pemain membeli sebanyak mungkin item tersenarai semasa musim diskaun beli-belah dan 74% menganggap acara ini sebagai `peluang penting'.

 

Tidak mengejutkan, mereka yang paling berdedikasi bersedia untuk menunggu jualan utama, walaupun untuk pembelian penting.

 

Pembelian spontan juga berlaku lebih daripada separuh (53%) tidak dapat menahan diri untuk membuat pembelian walaupun mereka tidak merancangnya.

 

Pasaran permainan video global dijangka berkembang dengan mengagumkan pada tahun-tahun akan datang, dengan jangkaan kadar pertumbuhan tahunan yang teguh sebanyak 9.3% antara 2023 dan 2028.

 

Unjuran pengembangan ini menggariskan populariti permainan video yang semakin meningkat sebagai satu bentuk hiburan di seluruh dunia.

 

Pasaran permainan video global dijangka meningkat kepada hampir AS$390 bilion menjelang tahun 2028. Kajian Kaspersky juga menunjukkan bahawa pemain juga berminat untuk membeli-belah seperti orang lain.

 

 

parafrasa

 


Tinjauan itu mendedahkan kebanyakan peminat permainan tidak akan melepaskan peluang untuk menambah baik persediaan permainan mereka semasa acara jualan besar.

 

Selepas menyediakan senarai hajat mereka terlebih dahulu, 71% pemain membeli sebanyak mungkin item tersenarai ini semasa acara jualan.

 

Ramai daripada mereka melakukan yang terbaik untuk tidak ketinggalan: 65% menetapkan makluman untuk keluaran item baharu seperti permainan, naik taraf atau peralatan, membolehkan mereka membuat pembelian segera.

 

Kajian ini menekankan kepentingan acara jualan seperti Black Friday dan Cyber Monday untuk peminat permainan, dengan 74% menilai acara ini sebagai sangat atau sangat penting untuk mendapatkan permainan, peningkatan dan peralatan.

 

Walaupun 31% pemain, terutamanya mereka yang bermain dalam 21 jam atau lebih setiap minggu, cenderung untuk membeli item sebaik sahaja ia tersedia, 69% yang ketara secara strategik malah menunggu hari jualan besar ini untuk membuat pembelian penting.

 

Menariknya, tarikan jualan sering membawa kepada pembelian spontan. Tanpa mengira penyelesaian awal, 53% pemain membeli sesuatu untuk sistem mereka.


 

parafrasa

 


Walaupun dengan perancangan perbelanjaan yang teliti, kebanyakan pemain tidak dapat menahan diri daripada membeli sesuatu yang lain semasa tergesa-gesa.

 

Untuk mencapai persediaan sempurna mereka, pemain terbuka untuk menggunakan kaedah pembayaran yang pelbagai, termasuk mata wang kripto.

 

Sebanyak 57% pemain yang luar biasa selesa menggunakan mata wang kripto untuk pembelian dalam talian, dan 56% untuk transaksi di kedai fizikal. Dalam kalangan pemain yang komited (mereka bermain lebih 21 jam seminggu), keutamaan untuk urus niaga mata wang digital ini melonjak kepada dua pertiga.

 

“Untuk memastikan orang ramai boleh melakukan perkara yang mereka suka tanpa kehilangan data peribadi atau wang, kami sentiasa menambah baik penyelesaian keselamatan komprehensif kami.

 

"Contohnya, Kaspersky Premium menyediakan pembayaran dalam talian dan perlindungan identiti, penyemak kebocoran data dan VPN yang boleh dipercayai yang sangat pantas – kombo untuk mengalahkan penjenayah siber dalam realiti dan untuk membantu pemain mendapatkan pengalaman permainan dan membeli-belah yang memberi inspirasi”, komen Marina Titova, Naib Presiden, Pengguna Pemasaran Produk di Kaspersky.

 

 

Marina Titova
                                    Marina Titova

 


Laporan penuh 'Permainan Jualan Super: siapakah pemenangnya? Kajian tentang cara kami membeli-belah dan membayar’ tersedia menerusi pautan ini.

 

Untuk memastikan beli-belah dalam talian selamat, Kaspersky berkongsi beberapa petua yang berguna:

 

1. Taipkan URL ke dalam bar alamat

Membuka pautan daripada e-mel kedai dalam talian boleh membawa akibat yang serius untuk keselamatan dalam talian. Penipu boleh menggunakan pautan pancingan data yang membawa kepada tapak web palsu yang kelihatan serupa dengan tapak web kedai asal.

Di tapak sedemikian, penyerang boleh meminta pengguna memasukkan maklumat peribadi atau nombor kad bank. Jadi, apabila terdapat keperluan untuk membuka tapak web kedai dalam talian, adalah lebih baik untuk menaip URLnya ke dalam bar alamat untuk mengelakkan sebarang pautan dalam e-mel.

 

2. Gunakan kad kredit sementara

Sesetengah bank memberi peluang kepada pelanggan mereka dengan mengeluarkan kad kredit sementara. Alat seperti ini akan membantu anda memanfaatkan jualan musim sejuk tanpa rasa takut kehilangan data selanjutnya.

Kadangkala bank juga menawarkan apa yang dikenali sebagai kad kredit maya. Ini serupa dengan kad biasa, tetapi nombor akaun rawak dijana untuk setiap pembelian, menghalang penggodam daripada menggunakan semula nombor tersebut.

 

3. Urus dan lindungi kata laluan dalam talian anda

Umum mengetahui bahawa untuk keselamatan siber memerlukan pelanggan mempunyai kata laluan yang unik dan kukuh untuk setiap akaun mereka.

Tetapi juga jelas bahawa membuat dan mengingati berpuluh-puluh kata laluan yang kompleks adalah tugas yang sangat sukar. Oleh itu, untuk memastikan keselamatan membeli-belah dalam talian, pengendalian kata laluan boleh diamanahkan kepada pengurus kata laluan yang boleh dipercayai. - DagangNews.com