Kini anda boleh jemput sehingga 1,000 dalam grup WhatsApp | DagangNews Skip to main content

Kini anda boleh jemput sehingga 1,000 dalam grup WhatsApp

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 12 Okt — Pada bulan Mei, WhatsApp meningkatkan saiz Kumpulan WhatsAppnya kepada 512 orang dan ia turut membenarkan pengguna menghantar fail yang lebih besar sehingga saiz 2GB.

 

Jika Kumpulan WhatsApp semasa anda semakin besar dan had 512 tidak mencukupi, WhatsApp kini membenarkan anda mempunyai sehingga 1,024 pengguna dalam satu kumpulan.

 

Peningkatan had Kumpulan WhatsApp telah didedahkan oleh WABetaInfo dan ia dikatakan akan dilancarkan minggu ini untuk kedua-dua peranti Android dan iOS. Kami berjaya mendapatkan had 1,024 pengguna baharu untuk kumpulan baharu dan sedia ada hari ini pada kedua-dua telefon pintar iPhone dan Samsung Galaxy kami di Malaysia.

 

WhatsApp telah secara aktif mendorong ciri baharu dalam beberapa bulan yang lalu. Baru-baru ini, ia telah menolak ciri Pautan Panggilan baharu yang memudahkan untuk memulakan dan menyertai panggilan WhatsApp dengan berkongsi pautan.


 

whatsapp

 


Platform pemesejan segera yang dimiliki oleh Meta juga sedang mengkaji untuk menangani kebimbangan privasi ciri View Once WhatsApp dengan menyekat pengguna daripada mengambil tangkapan skrin atau rakaman skrin.

 

Sudah tentu, itu tidak akan menghalang pengguna daripada mengambil gambar atau merakam menggunakan kamera atau peranti lain. — DagangNews.com