Lee Mun Fai dilantik sebagai Ketua Pegawai Teknologi ViewQwest baharu | DagangNews Skip to main content

Lee Mun Fai dilantik sebagai Ketua Pegawai Teknologi ViewQwest baharu

Lee Mun Fai
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 12 Dis - Pembekal perkhidmatan keselamatan terurus (MSSP) dan telekomunikasi, ViewQwest, mengumumkan pelantikan Lee Mun Fai sebagai ketua pegawai teknologi (CTO) baharu. 

 

Ketua Pegawai Eksekutif ViewQwest, Vignesa Moorthy berkata, pihaknya gembira untuk mempunyai Mun Fai dalam pasukan kepimpinan ViewQwest.

 

Beliau berkata, kepakaran teknikalnya, ditambah dengan pemahaman mendalam tentang keperluan perniagaan terbukti tidak ternilai sejak beliau menyertai syarikat pada suku ketiga 2023. 

 

Katanya, Mun Fai mengukuhkan keupayaan untuk melayani pelanggan di seluruh Asia dalam pelbagai industri dengan lebih besar dan lebih kompleks.

 

"Sebagai pemimpin, beliau juga telah membina pasukan yang kukuh dalam masa yang singkat, membolehkan peningkatan pesat reka bentuk dan keupayaan penyampaian perkhidmatan kami.

 

"Kami yakin kepimpinan Mun Fai akan meningkatkan lagi keupayaan kami dan menyumbang kepada pencapaian yang lebih besar pada tahun akan datang.

 

"Bersama-sama dengan COO dan CMO Jurist Francisco-Gamban, dan CCO kami serta Ketua Perusahaan dan Perniagaan Antarabangsa, Benjamin Tan, kami berharap dapat membantu lebih banyak perusahaan mencapai matlamat mereka melalui jangkauan kami yang semakin meningkat di rantau ini," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

Menyertai ViewQwest pada Julai 2023, Mun Fai membawa pengalaman kepimpinan dan kejuruteraan teknikal selama dua dekad, termasuk rangkaian mendalam daripada organisasi global, termasuk BGC Partners dan Bloomberg. 

 

Tempoh beliau di syarikat teknologi kewangan dan maklumat perniagaan perintis yang terkenal dengan pelaburan strategik mereka dalam teknologi untuk memacu kelebihan daya saing, meletakkan beliau sebagai tokoh penting dalam pasukan kepimpinan ViewQwest di tengah-tengah peningkatan organisasi komprehensif.

 

Sebagai CTO lapangan, Mun Fai memanfaatkan kecemerlangan teknikal dan perniagaannya untuk membimbing pelanggan perusahaan ViewQwest dalam mengoptimumkan sepenuhnya potensi rangkaian rangkaian terurus dan perkhidmatan keselamatan syarikat untuk berjaya melaksanakan program transformasi rangkaian dan keselamatan mereka. 

 

Selain itu, beliau menyandang peranan sebagai penasihat teknikal utama dan mengetuai pembangunan rumusan untuk menyokong proses jualan perundingan.

 

Beliau juga menawarkan pandangan dan cadangan kepada pemimpin IT perusahaan, dan mengemudi pelaksanaan projek berskala besar untuk mencapai hasil kepada kejayaan pelanggan. - DagangNews.com