McDonald's catat rekod jualan tertinggi burger daging yang dipertingkatkan dalam 24 jam | DagangNews Skip to main content

McDonald's catat rekod jualan tertinggi burger daging yang dipertingkatkan dalam 24 jam

Lebih 200,000 unit telah dijual pada 15 Oktober 2022 bersempena dengan pelancaran McDonald's bagi barisan burger daging lembu klasik yang dipertingkatkan.
Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 25 Okt – McDonald’s Malaysia mencatat satu lagi pencapaian ‘Burger Daging Terbanyak Dijual Dalam 24 Jam’ untuk dimasukkan ke dalam Buku Rekod Malaysia.

 

Pencapaian ini diiktiraf secara rasmi apabila McDonald's Malaysia berjaya menjual lebih 200,000 burger daging pada 15 Oktober 2022 bersempena dengan pelancaran  barisan burger daging lembu klasiknya yang dipertingkatkan dan ditambah baik.

 

Penyampaian anugerah itu diadakan di McDonald's Mutiara Damansara, di mana Timbalan Pengurus Besar, Pemasaran & Acara, Aaron Bong, dan Perunding Rekod Kanan dari Malaysia Book of Records, Edwin Yeoh menyampaikan Sijil Pencapaian kepada Pengarah Pemasaran, Azman Mohammad dan Pengarah Komunikasi Korporat dari McDonald's Malaysia, Shamsidar Yahya.

 

Pencapaian ini menggariskan komitmen McDonald’s Malaysia untuk meningkatkan kaedah penyediaan dan memasak barisan burger daging lembu klasiknya, bagi menyediakan rakyat Malaysia pengalaman kesempurnaan daging lembu yang dijamin lebih panas, berair dan lebih enak.

 

Antara perubahan kecil tetapi ketara yang telah dilakukan oleh McDonald's kepada burger daging lembu klasiknya termasuk:
• Roti berlapis yang lebih lembut dan dibakar hingga coklat keemasan dan untuk pengekalan haba
• Roti daging lembu yang dipanggang dan digoreng dengan sempurna dalam kelompok yang lebih kecil untuk rasa yang menyelerakan
• Menambah bawang terus ke patties di alat panggang untuk meningkatkan rasa
• Potongan keju import New Zealand dilembutkan dengan sempurna pada suhu purata 17.5°C untuk sensasi yang lebih cair
• Menggunakan bekas yang lebih kecil untuk memastikan sayur-sayuran lebih segar dan rangup, dan
• Menambah lebih banyak sos Big Mac yang legenda kepada Big Mac untuk meningkatkan rasa dari gigitan pertama hingga terakhir

 

Burger daging lembu ikonik McDonald's penuh dengan rasa kerana patties diperbuat daripada 100% daging lembu halal tulen yang diimport dari Australia, New Zealand dan Brazil.

 

Keseluruhan inisiatif untuk menambah baik burger daging lembu klasik McDonald mengambil masa lebih setahun termasuk penyelidikan dan ujian peralatan memasak dan penyimpanan makanan, sesi rasa buta dengan pelanggan, dan meningkatkan kualiti bahan dengan kerjasama pembekal.


 

McD
Aaron Bong dan Edwin Yeoh Malaysia Book of Records menyampaikan Sijil Pencapaian kepada Azman Mohammad dan Shamsidar Yahya dari McDonald's.

 


Burger daging lembu McDonald's yang ikonik dengan profil rasa yang lebih baik dan tinggi pada mulanya diperkenalkan kepada pelanggan pada 1 Oktober di restoran terpilih dan sejak itu menerima maklum balas yang menggalakkan dan positif.

 

Dengan pengenalan rasmi pada 13 Oktober, peminat burger daging lembu kini boleh menikmati burger yang ditambah baik di semua restoran McDonald's di seluruh negara, serta melalui McDelivery dan Drive-Thru.

 

Naib Presiden dan Ketua Pegawai Operasi McDonald’s Malaysia, Melati Abdul Hai berkata, “Janji kami adalah untuk sentiasa menjadikan detik-detik yang lazat itu mudah untuk semua orang, dan banyak perubahan kecil yang kami lakukan pada burger daging lembu klasik kami bertujuan untuk mencapai perbezaan besar dalam setiap gigitan".

 

"Kami amat berbesar hati untuk diiktiraf oleh Malaysia Book of Records untuk ‘Burger Daging Terbanyak Dijual Dalam 24 Jam’ di sini hari ini. Pencapaian hari ini tidak mungkin dicapai tanpa sokongan semua pelanggan kami.

 

"Ini banyak menyatakan betapa rakyat Malaysia menyayangi McDonald’s dan kami akan terus memberikan pengalaman terbaik untuk mereka,” kata Melati. - DagangNews.com