Mercedes-Benz Malaysia perkenal GLC 300 4MATIC Coupé dan GLE 53 4MATIC+ Coupé, harga bermula RM469,888 | DagangNews Skip to main content

Mercedes-Benz Malaysia perkenal GLC 300 4MATIC Coupé dan GLE 53 4MATIC+ Coupé, harga bermula RM469,888

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 7 Nov - Mercedes-Benz Malaysia memperkenalkan kenderaan SUV serba baharu, Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC Coupé dan Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé.

 

Naib Presiden Jualan dan Pemasaran Mercedes-Benz Cars Malaysia & SEA II, Bettina Plangger berkata, GLC 300 4MATIC Coupé dan GLE 53 4MATIC+ Coupé boleh didapati pada harga jualan runcit yang disyorkan bernilai RM469,888 dan RM873,888, termasuk cukai jualan 10% (atas jalan tanpa insurans).

 

Katanya, pihaknya berbesar hati untuk memperkenalkan Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC Coupé serba baharu, yang mana gabungan kecekapan memenuhi kehadiran visual yang tiada tandingan. 

 

"SUV mewah ini adalah bukti kepada reka bentuk mewah dan inovatif, dan kami berbesar hati untuk mempersembahkannya kepada pelanggan kami di Malaysia. 

 

"Melangkah ke bahagian dalam, gabungan gaya sporty dan kontemporari jelas kelihatan. Papan pemuka dibahagikan dengan teliti kepada dua bahagian mendatar, dihiasi dengan banyak permukaan trim," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

Katanya, Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé baharu mudah menarik perhatian, mewujudkan penanda aras baharu kedinamikan dan daya tarikan visual. 

 

"Dibezakan dengan sorotan luaran AMG yang jelas, ia dengan bangganya menyertai keluarga AMG. Pelbagai inovasi teknikal dan visual, yang mana penambahbaikan ini meningkatkan lagi prestasi AMG GLE Coupé, dan melengkapkan keupayaannya," katanya.

 

 

mercedes

 

 

GLC Coupé menggabungkan prestasi 'sporty' dengan kecekapan tinggi. Kenderaan itu adalah hibrid ringan dengan teknologi 48 volt dan penjana pemula bersepadu untuk rangsangan tambahan dan pemulihan tenaga.

 

Di luar jalan raya, Coupé mendapat markah dengan pelbagai ciri seperti pacuan semua roda 4MATIC. Skrin luar jalan dan 'bonet telus' sebagai elemen kamera 360° meningkatkan keselesaan pengalaman pemanduan. Ini membolehkan pemandu bergerak dengan yakin dan selamat di sekitar halangan.

 

 

mercedes

 

 

mercedes

 

 

Ciri yang menentukan bagi GLC Coupé serba baharu ialah siluetnya yang sporty. Ia serta-merta dikenali sebagai ahli keluarga SUV Mercedes-Benz dengan corak ikonik Mercedes-Benz pada gril radiator. 

 

GLC Coupé serba baharu didatangkan dengan sistem PRE-SAFE®, Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist dan Active Brek Assist. 

 

Perlindungan kenderaan GUARD 360° menawarkan pemantauan menyeluruh terhadap persekitaran kenderaan contohnya dengan sistem penggera pecah masuk dan anti-kecurian dengan perlindungan tarik keluar. 

 

 

mercedes

 

 

mercedes

 

 

Pakej Tempat Letak Kereta dengan kamera 360° dan Bantuan Parking Aktif dengan PARKTRONIC mengubah cabaran ruang letak kereta yang ketat menjadi ketenangan yang yakin. Pemandu boleh meletak kenderaan dengan mudah menerusi visualisasi dinamik dan maklum balas yang boleh didengar — atau meminta kenderaan diletakkan dengan tempat letak kereta.

 

Sementara itu, asas untuk pengalaman pemanduan sporty dalam GLE 53 4MATIC+ Coupé disediakan oleh enjin enam silinder sebaris 320kW (435hp) 3.0 liter dengan pengecas turbo tatal berkembar.

 

 

mercedes

 

 

mercedes

 

 

Dengan bantuan kemas kini perisian dan pengecas turbo yang lebih besar, AMG meningkatkan tork maksimum daripada 520Nm kepada 560Nm. Pecutan dari sifar hingga 100kph juga lebih dinamik pada lima saat (sebelum ini 5.3 saat).

 

 

mercedes

 

 

Enjin itu dijana melalui penjana pemula bersepadu (ISG) dan sistem elektrik 48 volt. ISG menggabungkan pemula dan alternator dalam satu motor elektrik berkuasa dan dipasang di antara enjin dan transmisi. - DagangNews.com