MIDF Research positif dengan prospek pendapatan Gabungan AQRS | DagangNews Skip to main content

MIDF Research positif dengan prospek pendapatan Gabungan AQRS

oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 17 Nov - MIDF Research kekal positif dengan prospek pendapatan Gabungan AQRS Berhad berdasarkan perolehan kontrak dan langkah perlindungan margin yang kukuh.

 

Firma itu berkata, kumpulan dilihat antara penerima manfaat projek infrastruktur mega seperti MRT3 dan projek mega masa hadapan yang akan diperkenalkan oleh kerajaan. 

 

Katanya, jangkaan itu dibuat berdasarkan pengalaman luas mereka dalam pelaksanaan projek mega sebelum ini seperti  MRT1, LRT3, SUKE dan kerja-kerja menaik taraf beberapa lebuh raya.

 

"Kumpulan itu menyasarkan untuk mengambil bahagian dalam beberapa bahagian kerja MRT3 yang dinaikkan melalui pendedahan peringkat kedua," katanya dalam nota kajian, hari ini.

 

Terdahulu, kumpulan itu memeterai perjanjian pembangunan bersama (JDA) dengan PR1MA Corporation Malaysia untuk membangunkan projek kediaman di Kuantan dengan anggaran nilai pembangunan kasar (GDV) RM335.95 juta.

 

Projek itu melibatkan pembangunan 1,065 unit rumah teres satu tingkat dan berkembar satu tingkat dengan 320 unit dalam fasa pertama, 328 unit dalam fasa kedua, dan 417 unit dalam fasa ketiga.

 

Projek seluas 40.80 hektar itu dijangka siap dalam tempoh 84 bulan dari tarikh projek itu dimulakan dengan PR1MA merupakan pemilik tanah.

 

Firma itu mengekalkan unjuran pendapatan kumpulan buat masa ini, sementara menunggu penjelasan lanjut mengenai kelulusan dan permulaan projek.

 

"Kami mengekalkan saranan 'beli' dengan harga sasaran (TP) 52 sen," katanya. - DagangNews.com