Mitsubishi XPANDER baharu dipasang di Malaysia | DagangNews Skip to main content

Mitsubishi XPANDER baharu dipasang di Malaysia

 Mitsubishi XPANDER baharu

Oleh MUHAMMAD ARIEF CHE SOH
arief@dagangnews.com

 

 

KUALA LUMPUR 8 Sept. - Pengedar rasmi kenderaan Mitsuhishi Motors di Malaysia, Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) mengumumkan akan melakukan pemasangan Mitsubishi XPANDER baharu di negara ini.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Tomoyuki Shinnishi berkata, pengumuman yang dibuat itu susulan hasrat pihaknya untuk melancarkan model terbaharu Mitsubishi XPANDER tujuh tempat duduk di Malaysia tahun ini.

"Kejayaan baharu untuk MMM apabila Mitsubishi XPANDER baharu akan dipasang di sebuah kilang baharu bertempat di Pekan, Pahang.

"Kilang tersebut dikendalikan oleh rakyat Malaysia dengan bantuan teknologi automotif dari Jepun," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Kilang baharu di Pekan turut dilengkapi dengan bengkel pengelasan komponen kenderaan yang baharu termasuk peralatan kimpalan baharu.

 Mitsubishi XPANDER baharu

Kilang tersebut juga dilengkapi dengan teknologi lukisan canggih termasuk lapisan ED 360 dan sistem semburan robotik untuk memastikan tahap semburan sempurna dan kekemasan cat pada badan XPANDER.

Kenderaan tersebut akhirnya akan diuji dengan teknologi serba baharu untuk memeriksa kesemua fungsi keselamatan termasuk sistem Kawalan Kestabilan Aktif (ASC).

Pada Januari 2014, model lengkap pertama MMM knock-down (CKD) adalah ASX Compact SUV yang dipasang di Tan Chong Motors Assembly di Segambut. 

Model XPANDER baharu yang ditayangkan di Center Court, pusat beli-belah Mid Valley
Model XPANDER baharu yang ditayangkan di Center Court, pusat beli-belah Mid Valley.

 

Kemudian pada September 2017 pula, pemasangan model kedua MMM melalui model SUV tujuh tempat duduk turut dilakukan di kilang yang sama.

Model Mitsubishi XPANDER baharu direka bagi memenuhi permintaan pelanggan di Malaysia.

Kenderaan tersebut tampil dengan harga yang kompetitif selain memenuhi keperluan keluarga untuk pengembaraan jarak jauh yang selesa dengan kemudahan tujuh tempat duduk.

Tambah beliau, pelanggan yang berminat juga boleh melihat model XPANDER baharu di Center Court, pusat beli-belah Mid Valley bermula hari ini hingga 13 September 2020. - DagangNews.com