MN Holdings terima kontrak RM40.1 juta bina rangkaian pencawang pengedaran utama di Perak | DagangNews Skip to main content

MN Holdings terima kontrak RM40.1 juta bina rangkaian pencawang pengedaran utama di Perak

Oleh DIYANA ISAMUDIN

KUALA LUMPUR 14 Sept - MN Holdings Bhd memperoleh kontrak RM40.1 juta bagi pembinaan rangkaian pencawang pengedaran utama (PPU) untuk pembangunan perumahan di Teluk Intan, Perak.

 

Dalam satu kenyataan media hari ini, pakar kejuruteraan utiliti bawah tanah dan pencawang itu berkata anak syarikatnya, Mutu Nusantara Sdn Bhd telah menerima surat anugerah (LOA) daripada Taraf Nusantara Sdn Bhd, iaitu anak syarikat Lagenda Properties Bhd , melantiknya sebagai kontraktor bagi projek tersebut yang tertelah di Taman Lagenda.

 

Di bawah LOA, Mutu Nusantara akan bertanggungjawab untuk reka bentuk, kejuruteraan, perolehan, fabrikasi dan pemasangan kerja-kerja sambungan kabel 33 kilovolt (KV).

 

Syarikat terbabit juga akan melaksanakan pembinaan, ujian, pentauliahan, pemantauan dan penilaian kepada unit pemprosesan kuasa dua tingkat (PPU) 33/11KV, dan dikaitkan dengan komponen utama mekanikal dan elektrik seperti suis voltan sederhana, pengubah ampere 30 megavolt, dan kerja infrastruktur awam di perkarangan bangunan PPU.

 

Menurut MN Holdings, projek tersebut akan dimulakan pada September 2023 dan dijadualkan siap menjelang September 2024.

 

Pengarah Urusannya, Datuk Loy Siong Hay berkata kepakaran utama kumpulan itu dalam utiliti bawah tanah dan kejuruteraan pencawang membolehkannya menyediakan rumusan sedia digunakan kepada pelanggannya daripada pelbagai industri.

 

“MN Holdings mampu melaksanakan pelbagai perkhidmatan menyeluruh untuk projek kejuruteraan utiliti bawah tanah.

 

 

Datuk Loy Siong Hay
Datuk Loy Siong Hay

 

 

“Pada masa yang sama, syarikat itu mampu menyediakan rumusan bersepadu dengan keupayaan eksekutif untuk projek kejuruteraan pencawang.

 

“Penambahan kontrak ini meningkatkan buku pesanan tertunggak semasa MN Holdings kepada RM365.77 juta,” tambahnya.

 

Pada rehat tengah hari, saham MN Holdings menokok 0.5 sen atau 1.5% kepada 34.5 sen dengan permodalan pasaran bernilai RM141 juta. - DagangNews.com