Moomoo Malaysia perkenalkan Perkhidmatan Langganan IPO Dalam Talian bagi meningkatkan akses pasaran kepada pelabur | DagangNews Skip to main content

Moomoo Malaysia perkenalkan Perkhidmatan Langganan IPO Dalam Talian bagi meningkatkan akses pasaran kepada pelabur

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 24 Jun - Moomoo Securities Malaysia Sdn. Bhd. menetapkan penanda aras baru dalam landskap pelaburan dengan pelancaran perkhidmatan langganan IPO yang inovatif, membolehkan pelabur melanggan IPO secara langsung melalui Aplikasi Moomoo.

 

Sebagai yang pertama di Malaysia yang menyelaraskan proses ini dalam talian, Moomoo MY menawarkan pendekatan yang mudah dan senang diakses untuk penyertaan IPO bagi pelabur tempatan.

 

Perkhidmatan ini mentakrifkan semula cara pelabur Malaysia mengakses IPO, memastikan proses yang lancar dan sepenuhnya dalam talian yang mempermudah penyertaan pasaran modal, membolehkan pelabur untuk terlibat secara langsung dari peranti mereka.

 

 

parafrasa

 

 

Ketua Pegawai Eksekutif Moomoo Securities Malaysia, Ivan Mok berkata, wawasan di sebalik perkhidmatan transformatif ini, mewakili tonggak dalam misi Moomoo MY untuk mengubah landskap perkhidmatan kewangan.

 

“Sebagai platform pertama di Malaysia yang memfasilitasi proses langganan IPO dalam talian yang sepenuhnya lancar dan langsung, menjadikan proses ini semudah mungkin untuk pelabur runcit, kami bukan sahaja menetapkan standard industri baru.

 

“Malah kami membuka pintu untuk pelabur berpotensi dan merintis jalan untuk ekosistem kewangan yang lebih inklusif. Matlamat kami adalah untuk memberdayakan setiap pelabur dengan alat dan pengetahuan untuk menyertai IPO dengan yakin," ujar beliau.

 

 

parafrasa

 

 

Memperkasa Kewangan Inklusif dan Aksesibiliti

Malaysia membolehkan pelabur melanggan IPO secara langsung melalui Aplikasi Moomoo, menghindari kertas kerja tradisional dan barisan.

 

Perkhidmatan ini menyokong pemotongan langsung dalam aplikasi, menghapuskan kerumitan pindahan bank, dan memberikan kemas kini masa nyata sepanjang proses langganan—dari permohonan hingga pengagihan IPO—memastikan pelabur mendapat maklumat setiap langkah.

 

Menyiapkan Akaun CDS-IPO adalah mudah: pengguna hanya perlu pergi ke bahagian 'Akaun' di Aplikasi Moomoo, pilih Akaun CDS-IPO, dan ikut arahan untuk memastikan maklumat peribadi dan akaun bank adalah tepat dan dikemas kini.

 

Saham IPO yang berjaya akan dikreditkan pada mulanya ke Akaun CDS-IPO pengguna sebelum dipindahkan ke akaun Moomoo MY mereka yang komprehensif.

 

 

 

 

Moomoo MY menawarkan perkhidmatan ini tanpa yuran untuk langganan IPO atau penyelenggaraan akaun CDS, bersama dengan kadar pembiayaan yang sangat kompetitif sebanyak 6.8%.

 

Syarat-syarat ini memberikan pilihan yang sangat menarik dan mudah diakses untuk pelabur yang ingin memaksimumkan sumber kewangan mereka.

 

"Platform kami lebih daripada sekadar memudahcara transaksi. Melalui sumber pendidikan yang komprehensif dan penglibatan langsung seperti webinar langsung, kami sedang mewujudkan komuniti pelabur yang bermaklumat,” kata Ivan Mok.

 

Usaha-usaha ini memastikan akses yang saksama kepada maklumat penting, membolehkan pelabur runcit membuat keputusan di atas padang permainan yang sama.

 

 

parafrasa

 

 

“IPO Kumpulan Johor Plantation yang akan datang adalah contoh utama bagaimana kami memanfaatkan integrasi ini untuk memupuk komuniti pelabur yang berinformasi," jelas Mok.

 

IPO Kumpulan Johor Plantation, yang dijadualkan menjadi IPO terbesar pada tahun 2024, akan tersedia untuk pelabur Malaysia untuk melanggannya melalui perkhidmatan inovatif ini di platform moomoo. - DagangNews.com