MYAirline perkenal hidangan baharu dalam penerbangan sempena Hari Raya | DagangNews Skip to main content

MYAirline perkenal hidangan baharu dalam penerbangan sempena Hari Raya

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 23 Mac - MYAirline akan menyajikan hidangan baharu dalam penerbangan dengan sentuhan tradisional kepada masakan Malaysia.

 

Syarikat penerbangan itu dalam kenyataan berkata, penumpang boleh membuat prapesanan enam kegemaran tempatan dalam bentuk kombo makanan dengan MYAirline sekarang dan seterusnya. 

 

Katanya, MYAirline akan menyediakan satu hidangan istimewa dan lima hidangan baharu pada semua penerbangannya dari 27 Mac 2023 dan seterusnya.

 

"Sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri pada bulan akan datang, MYAirline telah memperkenalkan hidangan istimewa bernama Ayam Beraya, yang disediakan untuk masa yang terhad.

 

"Hidangan ini menyajikan ayam berair yang dimasak dalam campuran santan dan berperisa rempah ratus, digandingkan dengan lemang dan pulut tradisional yang dimasak dalam buluh. 

 

"Hidangan ini hanya tersedia melalui pra-tempahan dalam talian sahaja sehingga 31 Mei 2023," katanya.

 

Menurut MYAirline, empat lagi makanan dalam penerbangan baharu termasuk Nasi Biryani Ayam, Nasi Ayam BBQ, Nasi Biryani Vegetarian dan Mee Tumis Vegetarian, yang mana semuanya diilhamkan oleh rasa masakan Malaysia yang kaya dan pelbagai.

 

 

myairline

 

 

"Ayam Nasi Biryani sebagai contoh, adalah hidangan berperisa yang mesti dicuba yang menyajikan ayam yang lembut diperap dalam adunan rempah yang unik dan dihidangkan bersama jeruk Acar Rampai, mencipta cetusan rasa dalam setiap suapan. 

 

 

myairline

 

 

"Satu lagi hidangan lazat yang patut dicuba oleh penumpang ialah BBQ Nasi Ayam yang terdiri daripada ayam BBQ yang lembut, berasap dan beras aromatik yang diselitkan dengan perisa halia dan serai serta dihidangkan bersama sos cili buatan sendiri," katanya,

 

Sebagai tambahan kepada hidangan baharu dan istimewa MYAirline, Nasi Lemak akan diteruskan menjadi sebahagian daripada menu dalam penerbangan mereka. - DagangNews.com