Mydin lancar platform e-dagang, aplikasi mudah alih untuk pelanggan beli-belah dalam talian | DagangNews Skip to main content

Mydin lancar platform e-dagang, aplikasi mudah alih untuk pelanggan beli-belah dalam talian

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 4 Nov - Bulan ini menyaksikan pelancaran platform e-dagang Mydin B2C (www.mydin.my) dan aplikasi mudah alih, untuk kemudahan proses mereka serta kemudahan pelanggan. 

 

Inisiatif ini dan teknologinya dikuasakan oleh penyelesaian e-dagang, Dropee, dengan sokongan rakan kongsi mereka, Unit Peneraju Agenda Bumiputera (TERAJU).

 

Pelancaran platform dalam talian adalah sejajar dengan rancangan Mydin untuk meningkatkan dan menambah baik operasi e-dagang. 

 

Sebagai salah satu pemain utama dalam industri pasar raya besar negara, sistem manual tidak lagi sesuai untuk pergerakan stok berkelajuan tinggi, terutamanya dengan penghantaran barangan harian yang besar, dan pesanan kerap daripada pelanggan melalui banyak kedai di seluruh negara.

 

Pengasas Bersama Dropee, Aizat Rahim berkata, sebagai penyedia penyelesaian e-dagang perniagaan kepada perniagaan (B2B), misi Dropee sentiasa untuk menambah baik proses penjualan dan pembelian di Malaysia. 

 

"Dengan kerjasama ini, kami telah menyediakan penyelesaian sehenti untuk pengendali Mydin menggunakan penyepaduan 'omnichannel', untuk memudahkan kemas kini produk dan harga pada semua saluran jualan mereka, dari satu tempat dengan lancar.

 

"Sebagai pembeli MYDIN, pelanggan boleh membeli produk daripada rangkaian borong dan runcit terbesar di Malaysia, dari keselesaan rumah anda sendiri. Saya teruja untuk melihat pengendali kedai dan pelanggan disediakan dengan pengalaman paling cekap dengan platform kami bersama-sama dengan Mydin," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

 

mydin

 

 

Ketua Pengurusan Projek Dropee, Raja M Danial Raja Abdul Rahman pula berkata, kerjasama ini mengambil usaha yang besar daripada semua pihak. 

 

Katanya, ia satu pencapaian untuk mendekatkan jenama yang terkenal dan terkenal dengan rumah semua orang. 

 

 

mydin

 

 

"Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada TERAJU kerana membuat pengenalan awal antara kami dan Mydin, sebagai sebahagian daripada fungsi pemboleh strategik dan pemerkasaan Bumiputera mereka," katanya.

 

Menjelang akhir tahun, pembeli akan mempunyai pilihan untuk memesan dari kedai Mydin berdekatan, memilih penghantaran pada hari yang sama dan membolehkan pembelian pukal mereka.

 

Pengguna akan menikmati pengalaman membeli-belah secara borong dalam talian melalui www.mydin.my atau aplikasi Mydin. - DagangNews.com