Projek kediaman TuJu @ Duta North dengan GDV RM720 juta dapat sambutan menggalakkan | DagangNews Skip to main content

Projek kediaman TuJu @ Duta North dengan GDV RM720 juta dapat sambutan menggalakkan

Galeri jualan TuJu @ Duta North menerima ramai pengunjung baru-baru ini. [Foto FB TuJu]
Oleh DIYANA ISAMUDIN

KUALA LUMPUR 22 Mac - Beratus-ratus pengunjung telah memeriahkan Galeri jualan TuJu @ Duta North baru-baru ini, yang datang untuk memanfaatkan tawaran istimewa bagi pembeli awal pada pelancarannya yang menyaksikan sambutan menggalakkan bagi kedua-dua unit kediaman dan runcit.

 

Mempunyai nilai pembangunan kasar (GDV) sebanyak RM750 juta, TuJu terletak secara strategik berhampiran MITEC, KL Metropolis dan dalam jarak 10km dari Dataran Merdeka, menawarkan pengalaman hidup harmoni dengan dua blok ikonik 41 tingkat dengan 932 unit kediaman, yang jelas kelihatan berlatarkan langit di Jalan Kuching menjelang 2027.

 

Saiznya berbeza dari 710 kaki persegi hingga 1,442 kaki persegi, dengan harga purata RM650 sekaki persegi, atau bermula pada RM440,960.

 

 

Lokasi TuJu [Foto laman web TuJu]
TuJu terletak secara strategik berhampiran MITEC, KL Metropolis dan dalam jarak 10km dari Dataran Merdeka. [Foto laman web TuJu]

 

 

Menekankan gaya hidup unggul, TuJu memastikan kepadatan lebih rendah berbanding projek lain di kawasan kejiranan tersebut, memupuk persekitaran tempat tinggal yang luas dan privasi sepenuhnya untuk penduduknya.

 

Dibangunkan di tanah seluas 1.8 hektar oleh Distinctive World Sdn Bhd, projek ini menandakan usaha sulung kerjasama antara Distinctive Capital Sdn Bhd dan Eccaz Sdn Bhd.

 

Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah Eksekutif Distinctive World, Lim Ech Chan membayangkan TuJu sebagai pemangkin pembangunan di zon Duta-Segambut, mengharmonikan trend kontemporari dengan keperluan masyarakat.

 

"Susun atur kami direka bentuk untuk dikonfigurasikan. Hasilnya, kami mempunyai 10 pilihan untuk dipilih oleh orang ramai. Malah unit asas kami boleh dikonfigurasikan menjadi tiga bilik daripada dua bilik standard. Sebaliknya, bagi mereka yang lebih suka bilik besar, unit tiga bilik kami boleh dikonfigurasikan menjadi dua bilik," kata Lim.

 

 

Lim Ech Chan
Lim Ech Chan

 

 

Dengan tumpuan pada kelestarian, TuJu bersedia untuk kenderaan elektrik (EV), menggabungkan infrastruktur kenderaan elektrik dan mempromosikan amalan mesra alam.

 

Pengarah Eksekutif Distinctive World, Monica Lai berkata, projek tersebut memastikan kemudahan itu selamat untuk kanak-kanak dan mesra warga emas. 

 

“Ciri mesra warga emas bagi unit tertentu, yang boleh disambungkan dengan unit biasa mewujudkan kehidupan berbilang generasi dalam harmoni.

 

"TuJu juga menawarkan unit mesra orang kurang upaya dengan kemudahan khusus seperti bilik mandi yang boleh diakses kerusi roda dan butang panik," tambahnya. - DagangNews.com