Proton perkenal insiatif kecemerlangan operasi tingkatkan kepuasan pelanggan | DagangNews Skip to main content

Proton perkenal insiatif kecemerlangan operasi tingkatkan kepuasan pelanggan

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 13 Dis - Proton melancarkan inisiatif Kecemerlangan Operasi Proton (POE) sebagai strategi meningkatkan prestasi pusat perkhidmatan di seluruh negara, dan memupuk kepercayaan terhadap komitmen jenama terhadap kecemerlangan dalam usaha untuk meningkatkan kepuasan pelanggan. 

 

Bermula dengan 13 cawangan perintis, inisiatif POE akan disepadukan secara progresif ke semua cawangan 3S dan 4S di seluruh negara. 

 

Ketua Pegawai Eksekutif Proton Edar, Roslan Abdullah berkata, pendekatan berperingkat itu menekankan komitmen Proton terhadap pelaksanaan yang sistematik, memastikan kecemerlangan operasi di setiap titik sentuh pelanggan.

 

"Kami di Proton berdedikasi untuk memastikan tahap perkhidmatan premium untuk setiap pelanggan, daripada langkah pertama mereka ke dalam premis pengedar kami, melalui proses pembelian dan semasa lawatan perkhidmatan berikutnya," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

Roslan berkata, Proton mengalami transformasi besar, dengan rasionalisasi rangkaian dan pengembangan gudang alat ganti. 

 

"Rasionalisasi rangkaian komprehensif kami memastikan liputan optimum, sebagai rangkaian 3S/4S terbesar terdiri daripada 155 cawangan, kami berada pada kedudukan yang baik untuk mencapai dan melebihi jangkaan pelanggan," katanya.

 

Beliau berkata, peningkatan kapasiti gudang telah mengurangkan masa penghantaran dengan ketara iaitu sekurang-kurangnya 30%, membolehkan mereka menyimpan lebih banyak alat ganti, menyelaraskan pemprosesan pesanan, mengendalikan penghantaran ke luar negara, dan mengekalkan stok barangan kritikal lebih besar untuk pembaikan kereta pelanggan lebih cepat. 

 

 

proton

 

 

"Kami bersedia memastikan anda berada di jalan raya dengan gangguan yang minimum. Kami telah membuka dua gudang baharu secara strategik di Semenanjung Malaysia, bersama dengan gudang baharu di Malaysia Timur, Kuching dan tidak lama lagi akan dilancarkan di Kota Kinabalu untuk memenuhi permintaan dan bekalan alat ganti di wilayah itu," katanya.

 

Sementara itu, POE melambangkan inisiatif asas, mencerminkan dedikasi Proton terhadap kecekapan operasi dan kualiti perkhidmatan selepas jualan. 

 

 

proton

 

 

Bidang tumpuan termasuk pematuhan kepada proses perkhidmatan berkualiti tinggi, kecekapan juruteknik, integrasi Sistem Pengurusan Pengedar (DMS) yang bakal dilancarkan, dan memupuk kepercayaan terhadap jenama.

 

Strategi termasuk mendapatkan tarikh servis pilihan dan menyelaraskan proses perkhidmatan dengan keperluan pelanggan, pembangunan juruteknik juga merupakan teras kepada POE, dengan program latihan yang komprehensif memastikan peningkatan kemahiran yang berterusan. 

 

 

proton

 

 

proton

 

 

Inisiatif itu melengkapkan juruteknik dengan pengetahuan lanjutan, mengekalkan mereka di barisan hadapan dalam teknologi automotif untuk rumusan isu yang efisien. - DagangNews.com