SP Setia lancar rumah teres dua tingkat serendah RM678,000 di Setia Ecohill 2 | DagangNews Skip to main content

SP Setia lancar rumah teres dua tingkat serendah RM678,000 di Setia Ecohill 2

Oleh DIYANA ISAMUDIN

KUALA LUMPUR 15 Sept - SP Setia Berhad melancarkan rumah Banyan dengan harga serendah RM678,000 di projek perumahan di pembangunan perbandaran Eco-series, Setia Ecohill 2, menjadikannya fasa keenam dan terakhir koleksi SEHati.

 

Projek dengan nilai pembangunan kasar (GDV) RM84 juta ini menawarkan 113 rumah teres dua tingkat pegangan bebas dengan keluasan tanah 20 kaki kali 70 kaki, dan mempunyai keluasan binaan antara 1,777 kaki persegi hingga 1,901 kaki persegi.

 

“Banyan memberikan peluang luar biasa, terutamanya untuk pemilik rumah muda dan mereka yang hendak menaik taraf yang mencari rumah baharu dalam julat harga yang berpatutan tanpa menjejas  inovasi dan kemampanan dengan ciri Setia i-Home kami,” kata Pengurus Besar Bahagian, Koh Sooi Meng dalam satu kenyataan media hari ini.

 

 

banyan

 

 

Bermula dari RM678,000, unit tengah Banyan terdiri daripada empat bilik tidur dan tiga bilik mandi, manakala unit hujung menawarkan 4 bilik tidur dan 4 bilik mandi dengan orientasi Utara-Selatan.

 

Fleksibiliti adalah sorotan utama Banyan, kerana ia menampilkan halaman belakang 7 kaki yang berjubin, boleh ditukar dengan mudah menjadi dapur basah atau kawasan dobi.

 

Selain itu, taman halaman depan seluas 10 kaki kali 6 kaki bersebelahan dengan ruang tamu membolehkan pemilik rumah mengubahnya menjadi ruang tamu luar atau taman peribadi.

 

Setia EcoHill 2, yang dilancarkan selepas Setia EcoHill pada 2016 dengan GDV RM 5 bilion, dibina berdasarkan konsep 'tiga keajaiban alam semula jadi', iaitu profil landskap Wetlands, Woodlands dan Highlands.

 

Setia EcoHill 2 dilengkapi Adventure Park, yang telah dianugerahkan Emas di Anugerah Landskap Mampan EdgeProp-ILAM Malaysia pada 2020 dan Penghormatan untuk Anugerah Pembangunan Landskap di MLAA pada 2018.

 

 

banyan

 

 

Di samping itu, Setia EcoHill adalah berdekatan dengan pelbagai kemudahan di rumah kelab Club360 untuk aktiviti rekreasi.

 

Hab komersil Setia EcoHill Walk dan Setia EcoHill Mall, yang mempunyai pasar raya dan gedung serbaneka Lulu sebagai penyewa utamanya, menawarkan pembeli pelbagai pilihan makanan dan minuman, kedai gaya hidup dan perkhidmatan, serta Sekolah Antarabangsa Tenby dan prasekolah REAL Kids terletak di dalam perbandaran.

 

Setia EcoHill dan Setia EcoHill 2 terletak di koridor selatan Lembah Klang, terhubung dengan pusat bandaraya Kuala Lumpur dan kawasan kejiranan terdekat di Semenyih, Cheras, Kajang, Seri Kembangan, Puchong, Putrajaya, Nilai dan Seremban melalui Lebuhraya Kajang-Seremban (LEKAS), Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS), Lebuhraya Lembah Klang Selatan (SKVE) dan Lebuhraya Penyuraian Kajang (SILK), serta Lebuhraya Lembah Klang Timur (EKVE) yang sedang dibina.  - DagangNews.com