Sunway jadi pilihan graduan sebagai majikan terbaik di Malaysia - Talentbank | DagangNews Skip to main content

Sunway jadi pilihan graduan sebagai majikan terbaik di Malaysia - Talentbank

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 31 Jan - Sunway diiktiraf sebagai 'Pemenang 1% Teratas', menyertai pelbagai jenama global yang digemari graduan Malaysia pada Anugerah Pilihan Graduan Talentbank 2024.

 

Ketua Pegawai Sumber Manusia Kumpulan Sunway, Foo Shiang Wyne berkata, pihaknya juga muncul juara dalam kategori pembinaan, hiburan dan riadah, pengurusan fasiliti, institusi pengajian tinggi swasta dan pemaju hartanah.

 

Selain itu, Sunway meraih naib juara di bawah kategori pusat beli-belah dan penjagaan kesihatan serta hotel dan konvensyen. 

 

"Sunway turut dinamakan antara kategori Pemenang 1% Terbaik dan Pemenang 5 Tahun berturut-turut. Penghargaan ini menekankan budaya kecemerlangan organisasi Sunway yang menunjukkan keterangkuman, kepelbagaian dan meritokrasi di tempat kerja.

 

"Sunway meraikan ulang tahunnya yang ke-50 tahun ini, yang dijayakan dengan dedikasi, komitmen dan kerja keras warga kami," katanya dalam kenyataan media di sini hari ini.

 

Katanya, diiktiraf antara 1% majikan terbaik di Malaysia menandakan pencapaian tertinggi setakat ini di Anugerah Pilihan Graduan Talentbank. 

 

"Anugerah ini mengesahkan budaya organisasi kami yang mengutamakan rakyat yang menekankan pertumbuhan peribadi, pembangunan kerjaya dan keseimbangan kerja serta kehidupan," katanya.

 

Tahun lepas, Sunway turut menggondol tiga anugerah di Anugerah Kecemerlangan HR 2023, termasuk anugerah 'Majikan Terbaik Tahunan'. 

 

Sebagai tambahan kepada strategi pembangunan progresif, Sunway diiktiraf kerana persekitaran kerjanya yang menyokong kesukarelawanan dan mengutamakan penglibatan komuniti.

 

Pada Anugerah Pilihan Graduan Talentbank 2023 tahun lepas, Sunway merangkul lima kedudukan teratas dalam sembilan kategori industri dan diiktiraf antara 25 pemenang keseluruhan terbaik dalam Majikan Siswazah Paling Diutamakan untuk Bekerja.

 

Ditubuhkan pada 2011 dan merintis Anugerah Pilihan Graduan pada 2018, Talentbank mewujudkan ruang untuk calon memilih majikan yang sesuai. 

 

Pemenang anugerah dipilih berdasarkan 460,000 undian pelajar dan graduan dari universiti awam dan swasta Malaysia, dengan keputusan disahkan panel ahli audit. - DagangNews.com