Syarikat penerbangan Oman, SalamAir lancar laluan penerbangan KL-Muscat | DagangNews Skip to main content

Syarikat penerbangan Oman, SalamAir lancar laluan penerbangan KL-Muscat

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 4 Julai - Syarikat penerbangan Oman, SalamAir mengumumkan pelancaran penerbangan terus antara Kuala Lumpur dan Muscat, ibu kota Oman dengan penerbangan seminggu bermula 3 Julai, dan empat penerbangan seminggu pada September 2023. 

 

Ketua Pegawai Eksekutif SalamAir, Kapten Mohamed Ahmed berkata, perkhidmatan baharu itu menandakan satu lagi kejayaan dalam strategi pengembangan rangkaian syarikat penerbangan itu. 

 

"Kami berbesar hati untuk melancarkan penerbangan antara Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur dan Lapangan Terbang Antarabangsa Muscat, menyediakan pelanggan kami produk nilai untuk wang sempurna yang membolehkan mereka fleksibel, menjimatkan tambang penerbangan dengan harga kompetitif kami, dan menambah perkhidmatan yang mereka suka. 

 

"Penerbangan itu akan meningkatkan pelancongan, hubungan ekonomi, peluang perniagaan, dan pergerakan pelajar antara Malaysia dan Oman," katanya dalam kenyataan media di sini.

 

Terdahulu, SalamAir Malaysia baru-baru ini memperkenalkan rangkaian produk dan perkhidmatan inovatif yang direka untuk meningkatkan pengalaman perjalanan untuk pelanggan Salam Air yang dihargai.

 

Dalam acara tersebut, Salam Air turut memperkenalkan Ejen Jualan Am (GSA) di Kuala Lumpur, ATS Network Sdn Bhd.

 

Kerjasama ini bertujuan merevolusikan pengalaman perjalanan untuk kedua-dua pelancong perniagaan dan percutian di Malaysia, menyediakan akses yang dipertingkatkan kepada rangkaian destinasi SalamAir yang luas di seluruh dunia. 

 

 

SalamAir

 

 

Ia juga memberikan peluang unik untuk ejen pelancongan dan profesional industri di Malaysia untuk mengetahui lebih lanjut tentang tawaran Salam Air dan meneroka potensi kerjasama. 

 

Dengan permintaan tinggi untuk destinasi pelancongan unik seperti Kuala Lumpur, SalamAir berharap dapat mengalu-alukan pelanggan menaiki penerbangan baharu ini tidak lama lagi. 

 

Tiket penerbangan untuk laluan ini dan penerbangan lain SalamAir boleh dibeli di laman web rasmi syarikat penerbangan, www.salamair.com, aplikasi mudah alih, pusat panggilan, serta agensi bertauliah syarikat penerbangan itu. 

 

Pada masa ini, SalamAir menggunakan pesawat Airbus A320neo dan Airbus A321neo, menjadikan mereka syarikat penerbangan Oman pertama yang menggunakan pesawat lorong tunggal yang dinilai tinggi.

 

Ia juga bakal membuka perjalanan baharu di seluruh rantau dan dunia. Perkongsian dengan ATS Network mengukuhkan lagi dedikasi Salam Air untuk menyediakan pengalaman perjalanan lancar untuk pelanggan di Malaysia. - DagangNews.com