Talentcorp umum pelantikan Ahli Parlimen Kluang, Wong Shu Qi sebagai pengerusi | DagangNews Skip to main content

Talentcorp umum pelantikan Ahli Parlimen Kluang, Wong Shu Qi sebagai pengerusi

KUALA LUMPUR 12 Jun - Talent Corporation Malaysia Bhd (TalentCorp), sebuah agensi di bawah Kementerian Sumber Manusia (Kesuma), melantik Ahli Parlimen Kluang DAP, Wong Shu Qi sebagai pengerusinya.

 

Sementara itu, Mohd Khuzzan Abu Bakar, yang mempunyai pengalaman lebih 14 tahun dengan Bank Muamalat Malaysia, telah dilantik sebagai timbalan pengerusinya, menurut kenyataan TalentCorp pada hari Rabu.

 

Lembaga TalentCorp turut dianggotai Ketua Setiausaha Kesuma, Datuk Seri Khairul Dzaimee Daud; Timbalan Ketua Setiausaha (Makro) Kementerian Ekonomi, Datuk Luqman Ahmad dan Timbalan Setiausaha (Antarabangsa) Kementerian Kewangan Dr Emelia Fantoza Saraih.

 

 

talentcorp

 

 

Menteri Sumber Manusia Steven Sim Chee Keong mengalu-alukan pengerusi dan timbalan pengerusi TalentCorp baharu dan melahirkan harapan bahawa ahli lembaga pengarah yang baharu dilantik akan membawa perspektif baharu dan strategi inovatif untuk membangunkan ekosistem bakat Malaysia melalui inisiatif TalentCorp.

 

“Pelantikan ini mencerminkan kepentingan berterusan TalentCorp sebagai badan pemikir strategik Kesuma, yang berdedikasi untuk menarik, memupuk dan mengekalkan modal insan Malaysia perlu berkembang maju dalam landskap yang berkembang pesat yang dibentuk oleh peningkatan globalisasi dan tuntutan Masa Depan Kerja,” katanya.

 

TalentCorp merupakan agensi Kesuma yang memacu strategi bakat Malaysia ke arah menjadi hab bakat yang dinamik. - DagangNews.com