Team HAQ tewaskan TODAK untuk menjuarai MPL Malaysia Musim 10 | DagangNews Skip to main content

Team HAQ tewaskan TODAK untuk menjuarai MPL Malaysia Musim 10

Team Haq meraikan kemenangan mereka menjuarai MPL Malaysia Musim 10 pada 16 Oktober 2022.

KUALA LUMPUR 17 Okt - Team HAQ ialah juara #10BERSAMA anda! Diadakan di Quill City Mall Concourse, dan sepanjang empat hari, lebih 10,200 penonton luar talian bersorak untuk pasukan tempatan yang bersaing untuk merebut bahagian terbesar daripada kumpulan hadiah bernilai AS$100,000.

 

Liga itu turut menerima gelaran 'kejohanan esports paling lama berlangsung' daripada Malaysia Book of Records, yang dianugerahkan semasa majlis penyampaian hadiah.

 

 

entah
Krystal Tan, Pengurus Pembangunan Perniagaan, MPL Malaysia menerima sijil daripada Edwin Yeoh, Pengurus Operasi, Penyelidikan dan Pemasaran, Malaysia Book of Records

 


Satu lagi pencapaian bersejarah turut dicapai pada Perlawanan Besar Akhir Musim Ke-10 MPL Malaysia antara Team HAQ dan TODAK, dengan tontonan serentak puncak mencapai 233,609 - peningkatan 62.5% daripada musim lalu (143,783).

 

Team HAQ mendahului dengan skor 4-2, dan terus bermain watak hero unorthodox, termasuk Eudora, TODAK yang menakjubkan dan penonton luar talian seramai 3,700 (semasa Grand Final) dengan kemenangan pantas.


Asalnya dari Orange Esports, Garyy, Minn dan Mann telah kembali menguatkan lagi Team HAQ.

 

Walaupun mereka tidak menghadapi sebarang masalah semasa kelayakan, pasukan itu tersandung sedikit semasa Musim Biasa kerana kekurangan gaya arahan yang kuat untuk mendahului perlawanan lewat.


 

Team HAQ

 


Nasib mereka berubah semasa pusingan Playoff, dan seakan kisah dogeng Cinderella untuk mencipta keajaiban dengan melayakkan diri ke pusingan final Kejohanan Dunia M4.

 

BACA JUGA: Team HAQ wakil Malaysia ke Kejohanan Dunia Mobile Legends Bang Bang M4 di Jakarta

 

TODAK meneruskan rentetan kehadiran mereka yang tidak terputus untuk kejohanan dunia, setelah hadir untuk Siri M pertama yang diadakan di Axiata Arena, Kuala Lumpur, Malaysia.

 

Pasukan ini dikenali sebagai 'kuda hitam' pada hari-hari awal MPL Malaysia, dan telah menjadikan diri mereka sebagai pasukan esports yang terkenal.

 

Team HAQ

 

todak

 

 

MPL Malaysia dipersembahkan oleh MOONTON Games, dan disokong oleh McDelivery, Samsung Malaysia, Garnier Men, Hotlink, Grand Pride, Secretlab, eGG Network Stoned & Co, Joe's Barber, Esports Charts dan TikTok. - DagangNews.com