Critical Holdings peroleh kontrak RM82 juta bina pejabat, gudang di Johor | DagangNews Skip to main content

Critical Holdings peroleh kontrak RM82 juta bina pejabat, gudang di Johor

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 30 Sept – Critical Holdings Berhad, pembekal reka bentuk dan penyelesaian kejuruteraan mekanikal, elektrikal dan proses (MEP) untuk kemudahan kritikal, menerusi anak syarikat milik penuhnya, Critical M&E Engineering Sdn Bhd memperoleh kontrak daripada sebuah syarikat multinasional yang berpangkalan di AS.

 

Kontrak itu bernilai RM82 juta, melibatkan kerja-kerja pemasangan mekanikal & elektrikal, bilik bersih dan reka bentuk dalaman untuk bangunan pejabat 3 tingkat baharu, pengeluaran 1 tingkat dan kemudahan gudang yang terletak di Pasir Gudang, Johor Bahru.

 

Kerja-kerja yang dinyatakan di atas dijangka siap dalam tempoh 16 minggu dan dijangka menyumbang secara positif kepada pendapatan dan aset bersih Syarikat bagi tahun kewangan berakhir 30 Jun 2025.

 

Pengarah Eksekutif dan CEO Critical Holdings, Ir. Tan Si Lim berkata: “Kami berbesar hati untuk mengumumkan anugerah itu kerana ia mewakili kontrak tunggal terbesar yang kami menangi setakat ini dan merupakan salah satu daripada beberapa tender lain yang lebih besar yang telah kami sertai.

 

"Ia juga mengukuhkan kedudukan kami sebagai penyedia penyelesaian MEP 'go-to' dalam ruang bersih, bilik tumbuhan dan pusat data.

 

"Tambahan pula, kemenangan kontrak ini adalah selaras dengan strategi kami untuk mengembangkan kehadiran kami ke selatan di mana terdapat banyak peluang dan pelaburan baharu yang timbul.

 

"Dengan kontrak ini dalam tangan, buku pesanan kami akan berjumlah kira-kira RM204 juta,” kata Lim. - DagangNews.com