YYC peroleh pegangan saham penting dalam MYWave, penyedia penyelesaian HR dan gaji di Malaysia | DagangNews Skip to main content

YYC peroleh pegangan saham penting dalam MYWave, penyedia penyelesaian HR dan gaji di Malaysia

Datin Yap Shin Siang (kiri), CEO Kumpulan YYC, dan Khoo Siew Ling (kanan), CEO MYWave pada majlis menandatangani Perjanjian Pemerolehan Saham & Pemegang Saham di Kuala Lumpur pada 28 Jun 2024.
Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 9 Julai - YYC, penyedia perkhidmatan kewangan, hari ini mengumumkan pemerolehan pegangan saham penting dalam MYWave, penyedia penyelesaian HR dan gaji di Malaysia.

 

Pelaburan ini ditetapkan untuk meningkatkan penawaran perkhidmatan YYC dengan ketara, terutamanya dalam penyumberan luar gaji, dengan itu memajukan pendigitalan dalam perkhidmatan cukai dan gaji.

 

Pelaburan YYC dalam MYWave menekankan kepentingan menerima penyelesaian digital dalam HR dan senarai gaji.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan YYC Datin Yap Shin Siang berkata, pendigitalan adalah asas kecekapan perniagaan moden, dan pemerolehan MYWave adalah langkah strategik untuk organisasi.

 

“Dengan pelaburan kami dalam MYWave, kami bukan sekadar mengalu-alukan rakan kongsi berharga yang lain; kami komited pada masa depan di mana proses HR dan senarai gaji disepadukan dengan teknologi dengan lancar.

 

"Matlamat kami adalah untuk meningkatkan keupayaan operasi pelanggan kami dengan melengkapkan mereka dengan penyelesaian digital termaju ini yang akan memacu nilai penting kepada pihak berkepentingan,” katanya.

 

 

ycc
Datin Yap Shin Siang (kiri) dan Khoo Siew Ling menandatangani Perjanjian Pemerolehan Saham & Pemegang Saham di Kuala Lumpur pada 28 Jun 2024.

 

 

Menurutnya, pengambilalihan ini mewakili langkah besar ke arah mencapai visi itu, dan mencerminkan dedikasi kedua-dua organisasi untuk memacu inovasi dan kecemerlangan dalam perkhidmatan nasihat perniagaan.

 

Kerjasama antara YYC dan MYWave ditetapkan untuk membawa manfaat bersama, memanfaatkan kekuatan satu sama lain untuk menyampaikan penyelesaian yang tiada tandingan kepada pelanggan.

 

Ketua Pegawai Eksekutif MYWave, Khoo Siew Ling berkata, tawaran meluas MYWave, termasuk penyumberan luar gaji dan Cloud HRMS, selaras dengan berkesan dengan misi YYC untuk memudahkan proses perniagaan untuk pelanggannya.

 

“Penyumberan luar gaji membolehkan firma mengagihkan kos pengambilan jabatan gaji dalaman, mengurangkan beban kewangan ke atas perniagaan. Bekerjasama dengan YYC untuk meningkatkan teknologi perkhidmatan HR dan keupayaan perakaunan cukai adalah wajar untuk semua,” kata Khoo.

 

Katanya, secara bersama, mereka berusaha untuk memperkasakan perniagaan Malaysia dengan mengguna pakai penyelesaian digital untuk memacu kecekapan, ketelusan dan pertumbuhan, yang sangat mereka percayai merupakan satu langkah hebat yang akan memberi manfaat kepada pelanggan, pekerja dan pemegang saham mereka.

 

Ketika YYC dan MYWave memulakan perjalanan transformatif ini, pengambilalihan ini bersedia untuk menetapkan penanda aras baharu dalam industri HR dan senarai gaji, menyediakan perniagaan dengan penyelesaian yang teguh, boleh dipercayai dan berskala. - DagangNews.com