Country Heights umum pelantikan Datuk Mircle Yap Ching Chai sebagai pengarah urusan | DagangNews Skip to main content

Country Heights umum pelantikan Datuk Mircle Yap Ching Chai sebagai pengarah urusan

KUALA LUMPUR 11 April - Country Heights Holdings Bhd melantik Datuk Mircle Yap Ching Chai sebagai pengarah urusan baharunya.

 

Dalam satu kenyataan, pemaju hartanah itu berkata Yap sebelum ini berkhidmat sebagai pengarah bebas dalam lembaga pengarah syarikat dan kini telah diberi peranan sebagai MD untuk menerajui pertumbuhan dan pembangunan strategik syarikat.

 

"Saya yakin pengalaman luas dan kepakaran Datuk Mircle akan menjadi penting dalam memacu syarikat kami ke arah pertumbuhan dan keuntungan yang lebih besar," kata pengasas syarikat Tan Sri Lee Kim Yew.


 

Tan Sri Lee Kim Yew
              Tan Sri Lee Kim Yew

 


Menurut kenyataan itu, Yap mempunyai lebih 20 tahun pengalaman dalam sektor kewangan dan korporat, telah memainkan peranan yang pelbagai dan penting dalam pengumpulan dana ekuiti, M&A dan urus niaga nasihat IPO di seluruh Asia, Eropah dan AS.

 

Sejak 2004, Yap telah berkhidmat sebagai penasihat pelaburan strategik di Quarto Capital LLC dan Exalt Capital Group Investment, Pesuruhjaya di PT Envy Technologies TBK, ahli lembaga penyeliaan di Valens Holding AG, dan penasihat di Zhuding International Limited.

 

Selain itu, beliau merupakan pengarah bukan eksekutif di beberapa syarikat tersenarai di UK dari 2011 hingga 2017.

 

Di samping pencapaian profesionalnya, Yap juga terlibat secara aktif dalam NGO dan pertubuhan kebajikan.

 

"Saya berbesar hati kerana dilantik sebagai pengarah urusan Country Heights Holdings.

 

"Saya tidak sabar untuk memimpin organisasi dinamik ini dan bekerjasama dengan pasukan berbakat kami untuk mencapai matlamat dan objektif strategik kami," kata Yap. - DagangNews.com