Kim Hin Joo lancarkan semula Mothercare Flagship Store KLCC | DagangNews Skip to main content

Kim Hin Joo lancarkan semula Mothercare Flagship Store KLCC

Pang Fu Wei (tengah) bersama Duta Jenama Mothercare, Nur Anzalna Md Nasir pada majlis pelancaran Mothercare Flagship Store di Suria KLCC pada 11 Ogos 2022.

KUALA LUMPUR 11 Ogos - Kim Hin Joo (Malaysia) Berhad, peruncit terkemuka untuk bersalin, bayi, pakaian kanak-kanak dan mainan, hari ini melancarkan kedai konsep pengalaman keduanya, dengan pembukaan semula besar-besaran Mothercare Flagship Store di Suria KLCC, menjadikan membeli-belah untuk anak-anak menjadi lebih mudah dan selesa di daerah pusat perniagaan, beli-belah dan hiburan utama di ibu negara.

 

Pada masa yang sama, syarikat juga telah melancarkan kedai mainan The Entertainer Toy Shop di Suria KLCC untuk meningkatkan lagi pengalaman membeli-belah pelanggannya.

 

Pembukaan kedai-kedai baharu ini adalah selaras dengan strategi omnichannel syarikat untuk menambah baik semua titik sentuh pengguna di Malaysia.

 

Seluas 13,000 kaki persegi, Mothercare Flagship Store yang baru diubah suai di Suria KLCC menampilkan beberapa zon pengalaman utama yang menyediakan ibu bapa dan bakal ibu bapa dengan pendedahan komprehensif yang memudahkan mereka membuat keputusan yang lebih baik.

 

Ini termasuk trek ujian kereta sorong yang membolehkan pelanggan mencuba kereta sorong yang berbeza pada platform dengan rupa bumi yang berbeza, mereplikasi pelbagai simulasi berjalan-jalan; zon memakai bayi di mana pelanggan boleh menggunakan anak patung bayi berwajaran kedai untuk meniru membawa bayi sebenar, dan memilih pembawa bayi yang paling sesuai untuk keperluan mereka; dan zon "Sparkle Clean" untuk perkhidmatan pembersihan peralatan bayi.

 

Mothercare Experience Store di Suria KLCC turut menampilkan penasihat nurseri Mothercare, di mana kakitangan dalam kedai yang terlatih dan bertauliah akan membimbing pembeli, terutamanya ibu bapa baharu, melalui limpahan maklumat tentang apa yang perlu dibeli dan cara untuk membuat persediaan yang lebih baik untuk kelahiran anak-anak kecil mereka.

 

Ibu bapa baharu boleh meredakan fikiran mereka kerana penasihat taska yang berpengalaman boleh mendidik mereka tentang pembelian produk berkaitan yang paling sesuai dengan gaya hidup dan keperluan mereka.

 

Kedai ini juga menempatkan lebih daripada 300 jenama produk bayi dan kanak-kanak, keperluan bersalin dan mainan.

 

Sementara itu, The Entertainer di Suria KLCC akan menjadi kedai kelima di Malaysia yang menjual pelbagai jenis mainan eksklusif untuk kanak-kanak dan ia terletak bersebelahan dengan Mothercare Experience Store sebagai tarikan tambahan untuk melengkapkan konsep "Di Bawah Satu Bumbung" syarikat.

 

Pengarah Urusan Kumpulan Kim Hin Joo, Pang Fu Wei berkata, “Pelancaran Kedai Pengalaman kedua kami hari ini merupakan pencapaian yang membanggakan bagi kami, dan kami berharap Kedai Utama Mothercare di Suria KLCC akan meniru kejayaan Kedai Pengalaman pertama kami di Tropicana Gardens Mall di Petaling Jaya, Selangor.

 

"Melangkah ke hadapan, kami merancang untuk terus melancarkan konsep Kedai Pengalaman kepada lebih banyak cawangan Mothercare sebagai sebahagian daripada strategi Runcit 2.0 kami untuk menambah baik semua titik sentuh pengguna kami,” kata beliau.

 

Kedai KLCC Experience akan mengadakan pemberian istimewa mulai 11 Ogos 2022. Semua bakal ibu boleh mendaftar untuk menerima kit permulaan baru lahir Mothercare bernilai RM150 untuk membolehkan mereka memulakan perjalanan keibubapaan mereka. - DagangNews.com