Affin Group, World Mineral Galleria jalin kerjasama lancar buku seni Objet D'Art | DagangNews Skip to main content

Affin Group, World Mineral Galleria jalin kerjasama lancar buku seni Objet D'Art

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 13 Dis - Affin Group menjalinkan kerjasama strategik dengan World Mineral Galleria rasmikan pelancaran buku seni Objet D'Art di Menara Affin @ TRX, baru-baru ini.

 

Pelancaran buku seni itu adalah sebahagian daripada acara Gemmis in Corde TRX (Batu Permata di Taman TRX) iaitu acara sulung kumpulan yang menampilkan mineral, kristal, baru permata dan seni.

 

Acara Gemmis in Corde TRX berlangsung selama lima hari bermula 6 hingga 10 Disember 2023 itu lebih daripada sekadar pameran dengan menampilkan pelbagai acara termasuk ceramah, lelongan, pameran permata  serta pelbagai acara lain.

 

Dengan barangan bernilai lebih RM70 juta yang dipamerkan, acara itu benar-benar membawa komuniti yang bernilai tinggi untuk meraikan keindahan dan keajaiban mineral, kristal, batu permata dan seni.

 

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Affin Bank Berhad, Datuk Wan Razly Abdullah berkata, Objet D'Art juga merupakan perayaan kesenian alam semula jadi dan pihaknya berhasrat mendidik serta memberi inspirasi kepada penonton tentang keindahan alam semula jadi.

 

affin
Datuk Wan Razly Abdullah

 

Beliau berkata, kerjasama dengan World Mineral Galleria (WMG) mewakili inisiatif  yang meletakkan pihaknya sebagai antara bank pertama dalam membawa penghargaan mineral dan permata ke hadapan dalam industri perbankan.

 

"Sebagai sebahagian daripada kerjasama ini, pelanggan Affin Invikta kini boleh menikmati diskaun 25% untuk semua perkhidmatan pengesahan dan pensijilan, termasuk Laporan Gemological, Laporan Berlian dan Laporan Barang Kemas.

 

"Ia mencerminkan komitmen kami dalam mencegah penipuan, penipuan, dan barangan tiruan dengan memanjangkan perkhidmatan yang tidak ternilai ini kepada pelanggan kami yang dihargai, kerana WMG, melalui Asia Gemology Lab (AGL), menyediakan perkhidmatan pengesahan untuk batu permata dan banyak lagi," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

 

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif World Mineral Galleria, Datuk Eng Chip Jin berkata, misi utama pihaknya adalah untuk menyebarkan penghargaan terhadap batu permata dan mineral di seluruh dunia.

 

"Affin Bank telah menjadi rakan kongsi yang tidak ternilai dalam menghidupkan buku ini. Object D’Art lebih daripada sekadar buku bergambar, ia adalah bukti penghargaan yang kami miliki untuk kesenian menakjubkan yang terdapat dalam mineral dan batu permata," katanya. - DagangNews.com