AirAsia MOVE, HTS bekerjasama untuk integrasi servis tambahan fintech | DagangNews Skip to main content

AirAsia MOVE, HTS bekerjasama untuk integrasi servis tambahan fintech

Dakota Smith (kiri) dan Nadia Omer
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 29 Feb - HTS (Hopper Technology Solutions) dan AirAsia MOVE (dahulunya airasia Superapp) mengumumkan kerjasama untuk menyepadukan sokongan fintech daripada HTS ke dalam saluran digital AirAsia MOVE. 

 

Ejen pelancongan dalam talian itu berkata, dilancarkan pada tahun ini, AirAsia MOVE akan menawarkan Cancel for Any Reason yang dikuasakan oleh HTS kepada pengembara atau pelancong yang menempah tambang yang tidak boleh dikembalikan pada aplikasi AirAsia MOVE dan di airasia.com.

 

Katanya, Cancel for Any Reason daripada HTS ialah rumusan peneraju pasaran untuk fleksibiliti. Ia merupakan bantuan teknologi kewangan baharu yang memberi pilihan kepada pelancong untuk menambah kebolehbalikan 'a la carte' selepas pemilihan penerbangan.

 

"AirAsia MOVE, Ejen Pelancongan Dalam Talian (OTA) popular di ASEAN dan untuk pengembara bajet, dengan lebih 15 juta pengguna aktif setiap bulan komited untuk memberikan nilai terbaik kepada pengembara. 

 

"Ia pantas mengembangkan ekosistemnya melalui lebih banyak perkongsian dengan syarikat penerbangan, hotel, bank, perjalanan dan syarikat fintech untuk pengalaman sebelum dan selepas tempahan yang lebih lancar dan diperibadikan. 

 

"AirAsia MOVE juga telah melancarkan beberapa produk pertama di pasaran seperti 'Fast Pass' dan servis tambahan lain untuk penerbangan serta hotel untuk menangani keperluan pengembara yang tidak dipenuhi," katanya dalam kenyataan media di sini hari ini.

 

Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia MOVE, Nadia Omer berkata, pelanggan mahukan tahap ketenangan fikiran tambahan semasa membuat tempahan dan perjalanan, sebagai sebahagian daripada pengalaman lancar yang disediakan oleh AirAsia MOVE. 

 

 

airasia

 

 

"Dengan bekerjasama dengan HTS untuk menawarkan fleksibiliti terbaik dalam kelasnya pada tambang tidak boleh dikembalikan, kami menyediakan pelanggan kami lebih banyak pilihan dan kawalan apabila ia berkaitan dengan jadual perjalanan mereka," katanya.

 

Presiden dan Pengasas Bersama Hopper, Dakota Smith pula berkata, menyepadukan bantuan teknologi kewangan daripada HTS boleh membantu rakan kongsi pihaknya menggembirakan pelanggan dengan pilihan tambahan dan fleksibiliti.

 

 

airasia

 

 

"Kami sangat teruja untuk bekerjasama dengan AirAsia MOVE untuk menawarkan pilihan yang lebih besar untuk kebolehbalikan, benar-benar atas sebarang sebab, kepada pengembara," katanya. - DagangNews.com