Aldrich Resources ambil alih 20% kepentingan dalam Octowill | DagangNews Skip to main content

Aldrich Resources ambil alih 20% kepentingan dalam Octowill

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 7 Julai - Aldrich Resources Berhad menerusi anak syarikatnya, Aldrich Capital Sdn Bhd telah mengambil alih 20% kepentingan dalam Octowill Trustees Berhad (Octowill). 

 

Kerjasama strategik itu bertujuan untuk mengukuhkan struktur pegangan saham Octowill dan memupuk keyakinan dalam kalangan pihak berkepentingan.

 

Octowill, peneraju di dalam industri perkhidmatan kewangan, diiktiraf secara meluas kerana kepakaran, profesionalisme, dan komitmennya untuk melepasi jangkaan pelanggan. 

 

Memiliki lebih daripada 30 tahun pengalaman dalam pentadbiran harta tanah dan pengurusan kekayaan, Octowill berada pada kedudukan yang baik untuk mentakrifkan semula pengurusan amanah dalam landskap kewangan.

 

Pengarah Urusan Octowill Trustees Berhad, Jack Leong berkata, paling utama adalah kepercayaan dalam bidang kewangan dan pengurusan hartanah.

 

aldrich
James Chan (kiri) bersama Jack Leong (tengah) dan Ketua Pegawai Eksekutif Octowill, Datuk Sharif Mohamed 

 

"Penyelesaian kepercayaan komprehensif kami yang baru diperkenalkan melambangkan komitmen yang tidak berbelah bahagi ini dan membuktikan dedikasi, usaha dan kepakaran kolektif pasukan kami," katanya.

 

Penyelesaian Amanah Octowill menawarkan pelbagai faedah kepada pelanggan, berfungsi sebagai alat penting untuk perancangan harta tanah, menyediakan pendekatan yang fleksibel dan diperibadikan untuk perancangan pengagihan kekayaan, menjamin privasi dan kerahsiaan, dan menawarkan perlindungan aset yang mantap.

 

Pengarah Eksekutif Aldrich, James Chan berkata, pihaknya teruja untuk memulakan usaha baru ini, kerana ia menandakan satu peristiwa penting bagi mereka.

 

Katanya, kepentingan strategik dalam Octowill bukan sahaja menguatkan portfolio pelaburan mereka tetapi juga meluaskan jangkauan ke dalam landskap perkhidmatan kewangan yang sentiasa berkembang. 

 

"Kami percaya dalam misi Octowill dan nilai luar biasa yang ditawarkannya kepada pelanggannya. 

 

"Dengan pengalaman pasukan profesional Octowill, kerjasama strategik ini adalah bukti keyakinan kami terhadap penyelesaian inovatif Octowill dan trajektori pertumbuhan masa depannya," katanya. - DagangNews.com