Batik Air lancar penerbangan Kuala Lumpur ke Karachi mulai 31 Oktober 2023 | DagangNews Skip to main content

Batik Air lancar penerbangan Kuala Lumpur ke Karachi mulai 31 Oktober 2023

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 6 Sept - Batik Air melancarkan penerbangan terus antara Kuala Lumpur dan Karachi, Pakistan bermula pada 31 Oktober 2023. 

 

Laluan popular ini menggariskan dedikasi teguh Batik Air untuk mengembangkan kebolehcapaiannya di seluruh dunia, memastikan sambungan mudah untuk pengembara.

 

Berikutan kejayaan memberangsangkan penerbangan hariannya ke Lahore, Batik Air berbangga untuk melanjutkannya perkhidmatan ke Karachi dengan memulakan penerbangan tiga kali seminggu, dan sekali gus meningkatkan lagi kehadiran penerbangannya kehadiran di Pakistan. 

 

Laluan baharu itu mengukuhkan hubungan syarikat penerbangan tersebut dengan negara, memupuk kedua-duanya peluang perniagaan dan percutian.

 

Pengarah Strategi Kumpulan Batik Air dan Lion, Datuk Chandran Rama Muthy berkata, pihaknya memulakan perjalanan ini dengan semangat hebat dan memanfaatkan pencapaian yang mereka perolehi daripada mewujudkan kehadirannya di Pakistan sejak Mac 2016.

 

"Terletak seperti permata yang bercahaya di tengah-tengah Pakistan, Karachi berdiri sebagai bukti kepada semangat cergas negara dan kepelbagaian yang luar biasa. Metropolis yang luas ini, yang terbesar di negara, bukan sahaja berfungsi sebagai pusat perniagaan yang berkembang maju tetapi juga bersinar sebagai hab kewangan yang sibuk," katanya dalam kenyataan media di sini hari ini.

 

Chandran berkata, gabungan tradisi harmoni, bahasa dan masakan dari seluruh dunia mencipta Karachi kewujudan permaidani yang unik, yang mana lama dan baharu wujud bersama secara harmoni.

 

 

batik air

 

 

"Sama seperti laluan kami yang berjaya sebelum ini, kami memegang kepercayaan yang kuat dalam pertumbuhan yang makmur sambungan Karachi ini, meningkatkan lagi pengembangan rangkaian kami di benua kecil India dan hubungannya dengan pasaran Asia Pasifik," katanya.

 

Memandangkan sambutan positif terhadap laluan Batik Air di Lahore, beliau percaya syarikat penerbangan itu memiliki formula perkhidmatan cemerlang, tambang yang kompetitif dan operasi yang cekap diterjemahkan pada laluan popular Kuala Lumpur-Karachi yang dicari ke pintu masuk komersial di Pakistan.

 

 

batik air

 

 

Katanya, syarikat penerbangan itu melihat setiap laluan baharu sebagai peluang untuk memperbaiki kehidupan dan memupuk hubungan yang lebih erat sesama manusia. 

 

Peluasan ini bukan sahaja memberi manfaat kepada pelancong tetapi juga menyumbang kepada memperkukuh hubungan ekonomi dan budaya antara Malaysia dan Pakistan.

 

 

batik air

 

 

Penerbangan ini dikendalikan menggunakan pesawat Boeing 737-800 serba baharu, menampilkan 12 kelas perniagaan dan 150 tempat duduk kelas ekonomi, memastikan penumpang menikmati keselesaan maksimum semasa perjalanan. 

 

Batik Air juga menawarkan pilihan pra-beli makanan dan diskaun elaun bagasi tambahan. Makanan dan minuman juga dijual di atas kapal di semua penerbangan Batik Air. - DagangNews.com