Baybees&Todd ceriakan 150 anak yatim dari 3 Rumah Kebajikan di Selangor | DagangNews Skip to main content

Baybees&Todd ceriakan 150 anak yatim dari 3 Rumah Kebajikan di Selangor

Warga Baybees&Todds bersama anak-anak yatim dari Pertubuhan Kebajikan & Pendidikan Cahaya Kasih, Kota Damansara.

 

KUALA LUMPUR 7 Mei - Di sebalik gelombang ketiga COVID-19 kini, Aidilfitri kali ini akan menjadi lebih indah bagi 150 anak yatim dari 3 rumah anak yatim di Selangor. Ini adalah hasil lawatan beberapa “rakan prihatin” yang diketuai Zaim Izkandar Zaini, Ketua Pegawai Eksekutif Baybees & Todds Sdn. Bhd. atau BB&T.

 

Menurut Zaim, “Inisiatif ini tercetus ketika anak perempuan saya, Amanda yang berusia 7 tahun, ingin tahu bagaimana anak-anak yatim menyambut Hari Raya tanpa ibu bapa. Anak saya menawarkan Baju Kurung kegemarannya dan topi pelindung muka untuk diberikan kepada anak-anak yatim agar mereka menjadi lebih bahagia menyambut Raya.

 

kreatif
Pencetus inisiatif BB&T, Zahra Amanda Binti Zaim Izkandar

 

"Kenyataan Amanda memberi inspirasi kepada kami di BB&T untuk menyumbang beberapa koleksi fesyen kami dan topi pelindung muka untuk anak-anak yatim ini. Kami berharap inisiatif kecil kami akan mendorong masyarakat serta warga korporat lain untuk turut menyokong dan menyumbang ke rumah-rumah ini untuk meringankan bebanan kewangan mereka," ujarnya.

 

Zaim menambah bahawa melalui sumbangan yang diterima, BB&T juga menyumbangkan pelbagai bekalan makanan dan duit raya untuk kesemua anak yatim di ketiga-tiga rumah anak-anak yatim tersebut.

 

Pelbagai pemimpin korporat, ahli keluarga, dan rakan termasuk dari Australia dan Brunei yang mendengar inisiatif BB&T telah bergabung dan mengikuti inisiatif ini. Rumah anak yatim yang terlibat adalah
Pertubuhan Kebajikan & Pendidikan Cahaya Kasih, Kota Damansara, Rumah Nur Sakinah, Subang Jaya dan Yayasan Kebajikan Perkhidmatan Perubatan Malaysia, Rawang.

 

BB&T yakin bahawa Pendidikan Awal Kanak-kanak (Early Childhood Education - ECE), penjagaan kanak-kanak dan persekitaran anak yang kondusif adalah aspek penting dalam pembesaran kanak-kanak yang yakin, cerdas, dan sempurna dan bakal menjadi pemimpin negara pada masa hadapan.

 

vzvee
Zaim Izkandar Zaini memberikan baju kurung baharu kepada seorang daripada anak yatim.

 

BB&T juga akan memperluas pengalaman ECE ke panti asuhan ini sebagai sebahagian daripada inisiatif Alam Sekitar, Sosial dan Tadbir Urus (Environment, Social and Governance - ESG). Ramadan ini akan menjadi  peluang terbaik untuk BB&T dan semua penyumbang menambah pahala dengan memberi sumbangan kepada anak-anak yang kurang bernasib baik.

 

BB&T adalah sebuah perniagaan tempatan, yang membangunkan produk dan perkhidmatan untuk bayi dan kanak-kanak. Syarikat ini merupakan subsidiari bzBee Consult Sdn Bhd, sebuah Firma Komunikasi Pemasaran Bersepadu. Hala tuju BB&T yang jelas adalah untuk menjadi pusat sehenti bagi meningkatkan pengetahuan, kemudahan, produk dan perkhidmatan penjagaan kanak-kanak. - DagangNews.com