Berjaya Land bina perumahan mampu milik berharga RM250,000 di Subang | DagangNews Skip to main content

Berjaya Land bina perumahan mampu milik berharga RM250,000 di Subang

Oleh DIYANA ISAMUDIN

KUALA LUMPUR 28 Julai - Berjaya Land Berhad akan membangunkan perumahan mampu milik yang berharga RM250,000 seunit di Subang.

 

Dalam satu kenyataan media hari ini, syarikat itu berkata projek yang disasarkan pelancarannya pada tahun ini merupakan komponen utama komitmen Berjaya untuk menyediakan rumah mampu milik kepada golongan berpendapatan rendah dan pembeli rumah kali pertama.

 

Berjaya mengumumkan perkara tersebut selepas mengadakan majlis pecah tanah bersama Yayasan My First Home (BFAH) untuk Rumah Mampu Milik Perdana Berjaya (BFAH), sebuah inisiatif perumahan mampu milik Rumah Selangorku (RSKU).

 

BFAH menawarkan unit rumah dengan keluasan 900 kaki persegi serta susun atur lima bilik, empat bilik mandi.

 

Projek BFAH lebih mahal daripada pembangunan biasa. Tambahan dua bilik tidur dan dua bilik air, kolam renang dan gimnasium serta lokasi yang strategik, menambah RM10 juta kepada kos pembinaan.

 

 

iou

 

 

“Bagaimanapun, kami percaya bahawa ciri dan faedah tambahan ini berbaloi dengan pelaburan dan akan memberi manfaat kepada 402 keluarga,” ujar Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Berjaya Land, Syed Ali Shahul Hameed.

 

Berjaya Land mempunyai rekod prestasi membanggakan dalam membina rumah mampu milik bagi memenuhi keperluan masyarakat yang pelbagai.

 

Portfolio rumah mampu miliknya termasuk Lanai di Bukit Jalil, Arena Green Bukit Jalil dan Akasia Berjaya Park di Shah Alam.

 

Majlis pecah tanah telah disempurnakan oleh YB Tuan Nga Kor Ming, Menteri Pembangunan Kerajaan Tempatan dan pengurusan kepimpinan Tanah Berjaya. Turut hadir ialah wakil kerajaan, YMFH dan media.

 

Maklumat lanjut tentang kelayakan boleh didapati di https://ehartanah.lphs.gov.my/  - DagangNews.com