CEO PropertyGuru, Hari V Krishnan dilantik sebagai Pengarah INSEAD | DagangNews Skip to main content

CEO PropertyGuru, Hari V Krishnan dilantik sebagai Pengarah INSEAD

Hari V Krishnan
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 6 Dis - PropertyGuru Group Limited, syarikat teknologi hartanah terkemuka di Asia Tenggara, mengumumkan ketua pegawai eksekutif (CEO) dan pengarah urusan (MD) kumpulannya, Hari V Krishnan dilantik sebagai ahli lembaga pengarah sekolah perniagaan terkemuka dunia, INSEAD berkuat kuasa 1 Disember 2023.

 

Beliau yang juga merupakan alumni INSEAD dan tokoh terkemuka dalam sektor teknologi dan digital, mengekalkan hubungan yang kukuh dengan INSEAD, memberikan sumbangan besar kepada komunitinya. 

 

Dengan lebih dua dekad pengalaman kepimpinan dalam pelbagai teknologi dan organisasi digital di seluruh Asia dan Amerika Syarikat (AS), Hari berada pada kedudukan baik untuk meneruskan misi INSEAD untuk menyatukan masyarakat, budaya dan idea untuk membentuk pemimpin bertanggungjawab. 

 

Matlamatnya adalah untuk menggunakan rangkaian global sekolah yang luas dan budayanya yang pelbagai untuk memacu inovasi digital dalam pelbagai sektor.

 

Pengerusi Lembaga Pengarah INSEAD, Andreas Jacobs berkata, kepimpinan teladan Hari dalam sektor teknologi dan digital, ditambah dengan komitmen yang tidak berbelah bahagi kepada komuniti INSEAD, meletakkan beliau sebagai penyumbang berharga kepada lembaga pengarah.

 

"Dean Francisco Veloso dan saya berharap untuk mendapat manfaat daripada visi dan kepakaran beliau,'' katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

Mengulas mengenai pelantikan itu, Hari berkata, ia adalah satu penghormatan untuk dilantik ke lembaga pengarah sebuah institusi yang telah memainkan peranan penting dalam pembangunan peribadi dan profesional beliau. 

 

"Saya berbesar hati mendapat peluang ini untuk memberi kembali kepada INSEAD dan menjadi sebahagian daripada pembangunan masa depannya. Saya berharap dapat bekerjasama rapat dengan lembaga pengarah untuk memajukan INSEAD sebagai sekolah perniagaan untuk dunia yang lebih baik," katanya.


 
Sebagai CEO PropertyGuru, MD dan ahli lembaga pengarah selama lapan tahun sekarang, Hari memainkan peranan penting dalam membentuk industri hartanah di Asia Tenggara, membolehkan individu dan perniagaan membuat keputusan hartanah termaklum. 

 

Pengalaman luas Hari dalam menskalakan perniagaan yang pelbagai, daripada syarikat permulaan yang disokong teroka kepada syarikat dagangan awam, termasuk peneraju kejayaan penyenaraian PropertyGuru di Bursa Saham New York pada Mac 2022, menunjukkan kepakarannya sebagai ahli teknologi, strategi transformasi digital dan lembaga pengarah.

 

Sebelum PropertyGuru, Hari menyumbang kepada pengembangan syarikat utama seperti Cisco, Yahoo dan LinkedIn di Asia Pasifik. 

 

Beliau adalah pelabur aktif dan penasihat untuk beberapa syarikat permulaan yang berkembang pesat dan juga telah menjadi sebahagian daripada Jawatankuasa Kecil Perkhidmatan Moden Majlis Ekonomi Masa Hadapan Singapura, menasihati kerajaan mengenai transformasi industri hartanah dan pembangunan kemahiran. - DagangNews.com