Dagang Net, subsidiari DNeX peroleh penilaian Tahap Kematangan 3 oleh CMMI | DagangNews Skip to main content

Dagang Net, subsidiari DNeX peroleh penilaian Tahap Kematangan 3 oleh CMMI

Oleh Mohamad Iman

CYBERJAYA 2 Mei - Dagang Net Technologies Sdn Bhd, subsidiari milik penuh Dagang NeXchange Berhad (DNeX), memperoleh penilaian Tahap Kematangan 3 Integrasi Model Kematangan Keupayaan (CMMI) ® Versi 3.0 oleh Institut CMMI atas fungsi Teknologi dan Sumber Manusianya.

 

CMMI menggariskan rangka kerja peningkatan keupayaan, menyediakan organisasi dengan komponen asas proses yang berkesan untuk meningkatkan kecekapan operasi mereka.

 

Penilaian pembaharuan mempamerkan bahawa Dagang Net beroperasi pada tahap tertentu di mana proses dicirikan dan difahami dengan baik, seperti yang ditetapkan dalam piawaian, prosedur, alatan dan kaedah.

 

Sah sehingga 12 April 2027, Tahap Kematangan 3 Versi 3.0 menunjukkan prosedur operasi standard Dagang Net telah ditambah baik dan dipertingkatkan dari semasa ke semasa.

 

 

 

 

Pengerusi Eksekutif DNeX Tan Sri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir berkata penilaian pembaharuan itu adalah bukti komitmen berterusan syarikat untuk meningkatkan output kualiti, yang seterusnya, boleh membantu meningkatkan kepercayaan dan keyakinan pelanggannya dalam membangunkan produk dan perkhidmatan.

 

Tan Sri Syed Zainal Abidin
             Tan Sri Syed Zainal Abidin

 

 

“Kami berbesar hati kerana Dagang Net dinilai pada Tahap Kematangan 3 Keupayaan CMMI® Versi 3.0 oleh Institut CMMI.

 

“Kami cukup berbangga dengan pencapaian terbaharu ini, terima kasih kepada dedikasi berterusan dan kerja keras tanpa henti semua kakitangan yang terlibat dalam merealisasikan ini.

 

“Kami komited untuk penambahbaikan berterusan, melebihi jangkaan pelanggan, membina hubungan yang berkekalan dengan pelanggan kami dan menyampaikan nilai luar biasa, disokong oleh tumpuan kami untuk menyediakan penyelesaian termaju untuk menambah baik produk dan perkhidmatan kami,” katanya.

 

Beliau berkata syarikat itu juga terus giat mendapatkan maklum balas daripada pelanggan dalam usaha mengenal pasti bidang untuk penambahbaikan dan mengutamakan usaha pembangunan, sekali gus memastikan produk dan perkhidmatannya kekal berdaya saing dan relevan.

 

“Kami percaya peningkatan adalah perjalanan yang tidak berkesudahan.

 

"Kami telah mewujudkan proses untuk menyemak prestasi produk, mengenal pasti bidang untuk penambahbaikan, dan melaksanakan penambahbaikan berdasarkan data dan maklum balas pelanggan,” kata beliau. - DagangNews.com