Datuk Ahmad Redza Abdullah umum tamatkan khidmat di Sarawak Cable hujung tahun ini | DagangNews Skip to main content

Datuk Ahmad Redza Abdullah umum tamatkan khidmat di Sarawak Cable hujung tahun ini

Datuk Ahmad Redza Abdullah

KUALA LUMPUR 16 Sept - Pengeluar kabel kuasa dan wayar Sarawak Cable Bhd (SCable) mengumumkan Datuk Ahmad Redza Abdullah akan melepaskan jawatannya sebagai pengarah eksekutif dan pengarah urusan kumpulan pada penghujung tahun ini selepas 13 tahun berada di syarikat itu.

 

Dalam pemfailan bursa pada Khamis, SCable berkata Ahmad Redza, 59, akan bersara berkuat kuasa 31 Disember 2022. Syarikat itu tidak menyatakan siapa yang akan menggantikannya.

 

Beliau telah dilantik ke lembaga pengarah SCable sebagai pengarah bukan eksekutif bebas pada Oktober 2009. Beliau kemudian dilantik sebagai pengarah eksekutif pada Januari 2018.

 

Ahmad Redza dilantik sebagai pengarah urusan pada Mac 2018 sebelum dilantik semula sebagai pengarah urusan kumpulan pada April tahun lepas.


 

scable

 


Menurut laporan tahunan SCable 2020, Ahmad Redza ialah timbalan rakan kongsi pengurusan Tetuan Shahrizat Rashid & Lee dan ketua litigasi dan penyelesaian pertikaian sehingga 2017. Beliau mempunyai pengalaman luas dalam litigasi sivil dan komersial serta menjadi penasihat utama firma itu.

 

Pada masa ini, Ahmad Redza menganggotai lembaga pengarah beberapa syarikat sendirian berhad di Malaysia.

 

Saham SCable ditutup tidak berubah pada 12 sen hari ini, menjadikan ia permodalan pasaran RM45.88 juta. - DagangNews.com