Dedaun Rimba YTL Land di Kwasa Damansara laris terjual, rumah bandar 80% telah dibeli | DagangNews Skip to main content

Dedaun Rimba YTL Land di Kwasa Damansara laris terjual, rumah bandar 80% telah dibeli

KUALA LUMPUR 6 Feb - Projek Dedaun Rimba milik YTL Land & Development Bhd, yang terletak dalam pembangunan perbandaran Kwasa Damansara seluas 914.1 hektar (2,259 ekar), laris terjual sepenuhnya dan rumah bandarnya (townhouse) 80% telah dibeli semasa promosi jualan pada 4 Februari lalu.

 

Dengan nilai pembangunan kasar RM250 juta, Dedaun Rimba adalah pembangunan berkepadatan rendah seluas 12.7 ekar, berpagar dan berkawal yang terdiri daripada 68 unit rumah tiga tingkat dan 196 unit rumah bandar 1½ tingkat.

 

Rumah tersebut, dengan keluasan binaan 2,617 kaki persegi, dilengkapi dengan susun atur lima bilik tidur dan berharga daripada RM1.39 juta. Rumah bandar itu, dengan keluasan 1,559 kaki persegi, dilengkapi dengan susun atur tiga bilik tidur dan berharga daripada RM730,000.

 

Menurut YTL, pembeli rumah beratur seawal jam 6 pagi di Galeri Jualan YTL Sentul pada hari pratonton untuk mendapatkan pilihan pertama unit tersebut. Latihan pendaftaran pemaju, tambahnya, menarik lebih daripada 6,000 pendaftar.

 

Pengarah eksekutif YTL Land & Development Yeoh Pei Teeng berkata, “Kami berasa gembira dengan sokongan bersemangat pembeli rumah kami. Disebabkan oleh perubahan demografi, kami sentiasa menavigasi arah aliran pasaran dan bertindak balas terhadap keperluan dan pilihan pembeli rumah yang berubah kerana akan sentiasa ada permintaan untuk hartanah yang direka bentuk dengan baik di lokasi strategik dan pada harga yang sesuai.”

 

Rumah tersebut dan rumah bandar di Dedaun Rimba direka bentuk untuk memenuhi keperluan generasi muda dan memenuhi keperluan kehidupan berbilang generasi.

 

Pembangunan ini juga menampilkan persekitaran berlandskap yang menampilkan taman pusat, taman linear serta rumah kelab eksklusif dengan kemudahan gaya hidup bertemakan resort.

 

YTL berkata, Dedaun Rimba terletak bertentangan dengan Taman Bandar Kwasa Damansara, kawasan lapang hijau seluas 28 ekar yang ditetapkan sebagai nadi hijau dalam pembangunan perbandaran itu.

 

Dedaun Rimba dikelilingi oleh Hutan Simpan Komuniti Kota Damansara dan pinggir bandar Petaling Jaya, Subang, Subang Jaya, Shah Alam dan Damansara yang matang. - DagangNews.com