Honda lancar City Hatchback `facelift' pada suku kedua tahun 2024 | DagangNews Skip to main content

Honda lancar City Hatchback `facelift' pada suku kedua tahun 2024

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 22 April - Honda Malaysia akan melancarkan New City Hatchback pada suku kedua tahun ini.

 

City Hatchback kekal sebagai salah satu model hatchback terlaris dalam segmen bukan nasional dan model facelift kini dibuka untuk tempahan di semua pengedar Honda seluruh negara.

 

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Hironobu Yoshimura berkata, pada 2021, Honda Malaysia mencipta satu kejayaan dengan memperkenalkan jenis badan City in Hatchback buat kali pertama.

 

Model ini mendapat populariti segera dengan reka bentuk yang menarik perhatian, teknologi canggih dan praktikalnya.

terengganu

Dari jalan-jalan di bandar ke lebuh raya terbuka, Energetic Hatchback ini telah memikat hati sejak penampilan sulungnya pada 2021, melepasi 28,700 unit dalam jualan dan mengesahkan statusnya sebagai sensasi hatchback terunggul Malaysia.”

 

City Hatchback ialah model kedua Honda Malaysia dengan teknologi e:HEV, yang diperkenalkan pada 2021.

 

Sejak itu, e:HEV RS untuk City Hatchback menyumbang 16% kepada jumlah jualan hibrid Honda Malaysia setakat ini, menandakan sumbangan penting kepada Syarikat e:Peluasan model HEV dalam pasaran.

 

Pada 2023, Honda Malaysia menjual sejumlah 10,300 unit City Hatchback, mencapai kehadiran kukuh dalam segmen hatchback bukan nasional.

 

City Hatchback 2024 yang dipertingkatkan ini menerima peningkatan dalam penampilan dan penampilan keseluruhannya, menampilkan reka bentuk yang lebih anggun, lebih dinamik yang akan memberi inspirasi kepada sesiapa sahaja yang melihat.

 

 

wainuiomata

 

Varian e:HEV RS membawanya ke tahap seterusnya, menampilkan bahagian luar yang lebih tajam dan lebih agresif yang memancarkan keseronokan murni. Varian ini juga turut menampilkan jeriji Depan Honeycomb yang direka bentuk baharu, jeriji Depan Bawah dan bampar dengan penampilan yang lebih agresif, termasuk Hiasan Kabus Depan.

 

Daya tarikan sporty varian e:HEV RS diserlahkan lagi dengan reka bentuk Hiasan Bawah Bampar Belakang yang anggun, bersama-sama reka bentuk baharu yang menawan bagi Hiasan Sisi Sisi yang menambahkan sentuhan kecanggihan pada penampilan keseluruhannya yang sporty.

 

Tambahan baharu yang menarik untuk New City Hatchback e:HEV RS ialah Roda Aloi 16-inci Berlina Black yang menawan yang memberikan rupa dan rasa hot hatch lengkap yang mustahil untuk diabaikan.

 

 

irsyad

 

 

Varian RS dikuasakan oleh enjin 1.5L e:HEV yang menghasilkan 109PS dan 253Nm kuasa kilas, mendominasi prestasi kuasa kilas dalam kelasnya.

 

Sementara itu, 1.5L DOHC i-VTEC untuk versi petrol menghasilkan 121PS output maksimum dan 145Nm kuasa kilas. Enjin cekap ini terus menawarkan keseimbangan ideal prestasi 'seronok untuk dipandu' dan kecekapan bahan api yang luar biasa untuk jenis badan hatchback.

 

Ciri keselamatan dan keselamatan telah dipertingkatkan dalam New City Hatchback. Teknologi keselamatan termaju Honda, Honda SENSING disediakan dalam semua varian New City Hatchback dengan ciri tambahan Pemberitahuan Berlepas Kereta Utama (LCDN).

 

 

wainuiomata

 

 

Sementara itu, varian e:HEV RS menerima ciri tambahan iaitu Low Speed Follow (LSF) untuk fungsi pemanduan yang lebih mudah.

 

New City Hatchback dijangka menarik minat golongan dewasa muda dan profesional yang menghargai keseimbangan teknologi canggih, gaya dan praktikal dalam perjalanan harian mereka. Ia adalah kereta dengan pakej muda keseluruhan yang memenuhi trend pelanggan yang semakin meningkat semasa.

 

Untuk maklumat lanjut mengenai New City Hatchback, pelanggan boleh mengunjungi mana-mana daripada 101 pengedar sah Honda di seluruh negara atau menghubungi nombor Bebas Tol Honda di 1-800-88-2020 atau layari www.honda.com.my. - DagangNews.com