Kerjasama strategik Hospital Thomson Kota Damansara dengan universiti, kolej diiktiraf Malaysia Book of Records  | DagangNews Skip to main content

Kerjasama strategik Hospital Thomson Kota Damansara dengan universiti, kolej diiktiraf Malaysia Book of Records 

Nadiah Wan (kanan) menerima anugerah daripada Ketua Pegawai Pemasaran MBOR, Jwan Heah Yeow Hooi atas pengiktirafan tersebut pada majlis pelancaran Program Thomson Hospital Alliance Group, baru-baru ini.
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 26 Mei - Kerjasama strategik Hospital Thomson Kota Damansara (THKD) dengan universiti dan kolej terpilih menerusi Program Thomson Hospital Alliance Group (T.A.G.) diiktiraf Malaysia Book of Records (MBOR).

 

Program itu bertujuan memperkukuh kualiti pendidikan dalam sektor penjagaan kesihatan dan memupuk kebolehpasaran graduan yang dipertingkatkan. 

 

Ketua Pegawai Eksekutif Hospital Thomson Kota Damansara, Nadiah Wan berkata, pihaknya teruja untuk bergabung tenaga dengan universiti dan kolej tempatan dengan sokongan Talent Corporation Malaysia. 

 

Katanya, mereka akan meningkatkan kualiti pendidikan penjagaan kesihatan dan memperkasakan graduan dengan kemahiran yang diperlukan untuk cemerlang dalam industri. 

 

"Kami amat berbesar hati menerima pengiktirafan berprestij daripada Malaysia Book of Records sebagai perintis dalam menubuhkan 'Perikatan Hospital Pertama dengan Institusi Pendidikan Tertiari'. 

 

"Penghargaan ini menyerlahkan komitmen kami yang tidak berbelah bahagi terhadap kerjasama dan inovasi yang cemerlang, mendorong kami ke barisan hadapan pendidikan penjagaan kesihatan di negara ini," katanya dalam kenyataan hari ini.

 

Menurut Nadiah, sebagai sebuah hospital yang berkembang pesat, pihaknya sentiasa mencari jururawat yang berkelayakan dan profesional untuk menyampaikan perkhidmatan yang sangat diperlukan kepada komuniti.

 

 

thomson

 

"Menangani kekurangan, terutamanya jururawat di kawasan subkepakaran, THKD berharap dapat bekerjasama dengan T.A.G untuk menggaji graduan mereka yang terlatih dan memberikan kecemerlangan untuk pesakit, pelajar, pensyarah dan komuniti kami yang lebih luas," katanya.

 

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan TalentCorp, Thomas Mathew berkata, pihaknya berbesar hati untuk menghulurkan sokongan kepada Hospital Thomson Kota Damansara yang mendahului dalam memastikan generasi profesional penjagaan kesihatan bersedia menghadapi cabaran masa depan. 

 

 

thomson

 

 

"Rangka kerja yang dipacu industri untuk T.A.G. adalah strategik dan tepat pada masanya, dan TalentCorp akan bekerjasama rapat dengan perikatan itu untuk membangunkan tenaga kerja yang mahir dan pelbagai, mengukuhkan kedudukan Malaysia sebagai destinasi bakat utama," katanya.

 

Kerjasama strategik antara THKD dan universiti dan kolej yang disokong oleh TalentCorp sememangnya mewakili satu langkah penting ke arah membina ekosistem penjagaan kesihatan yang kukuh di negara ini. 

 

Perkongsian ini akan merevolusikan landskap pendidikan penjagaan kesihatan dengan merapatkan jurang antara akademik dan industri secara berkesan, yang membawa kepada impak transformasi. - DagangNews.com