Khairul Azwan Harun dilantik pengerusi lembaga pengarah Khee San Berhad | DagangNews Skip to main content

Khairul Azwan Harun dilantik pengerusi lembaga pengarah Khee San Berhad

Khairul Azwan Harun

KUALA LUMPUR 15 April - Khee San Bhd melantik Khairul Azwan Harun, pengerusi VSolar Group Bhd dan mTouche Technology Bhd, untuk menerajui lembaga pengarahnya sebagai Pengerusi Eksekutif, berkuat kuasa hari ini.

 

Dalam makluman kepada Bursa Malaysia, syarikat pengeluar gula-gula dan kuih-muih wafer itu berkata Khairul, 46, merupakan bekas senator serta bekas timbalan ketua Pemuda UMNO.

 

Khairul Azwan juga kini merupakan pengerusi Malaysia Debt Ventures Bhd, anak syarikat Menteri Kewangan Inc yang menyediakan pembiayaan fleksibel untuk membantu membangunkan sektor teknologi maklumat dan komunikasi.

 

"Pada 2020, beliau menubuhkan Progredior Consulting, sebuah badan perunding pengurusan yang berpangkalan di Kuala Lumpur, di mana beliau kini berkhidmat sebagai rakan kongsi pengurusan, menyediakan perundingan kepada pelanggan korporatnya dalam penyelidikan dasar, komunikasi strategik, advokasi pihak berkepentingan dan pembiayaan projek," kata kumpulan itu.

 

Khee San turut mengumumkan pelantikan Datuk Mohamad Razali Mohamad Rahim yang merupakan ketua pegawai eksekutif kumpulan Talam Transform Bhd sebagai pengarah bukan bebas dan bukan eksekutifnya.

 

Razali, 62, memegang 22.88 juta saham mewakili 16.67% kepentingan dalam Khee San. Pelantikannya juga berkuat kuasa pada hari yang sama.


 

Datuk Mohamad Razali Mohamad Rahim
Datuk Mohamad Razali Mohamad Rahim

 


Saham Khee San ditutup 1.5 sen atau 12.5% ​​lebih tinggi pada 13.5 sen, memberikan pembuat gula-gula itu permodalan pasaran sebanyak RM18.53 juta. - DagangNews.com